بررسی جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

سهل انگاری صاحب خانه ها رمز اصلی موفقیت سارقان منازل

سارقان منازل از کوچک ترین غفلت افراد برای سرقت منازل استفاده می کنند. بارها در اعترافات باند های بزرگ سارقان که به صورت تیمی فعالیت می کنند شنیده می شود که رمز موفقیت سارقان در سرقت از منازل سهل انگاری صاحب خانه ها و عدم رعایت اصول ایمنی است. به توصیه سرهنگ موذن معاون مبارزه با سرقت استان تهران در خبرگزاری همشهری آنلاین در مقابل عواملی که چراغ سبزی برای سارقان است عواملی مانند تجهیز منازل به سیستم های نظارتی و امنیتی و همینطور سپردن منزل به افراد معتمد و امین در روزهایی که طولانی مدت در خانه نیستیم می تواند مانعی برای سارقان باشد که از از خانه صرف نظر کنند.

در اینجا قصد داریم طبق توصیه های پلیس تهران و همینطور اعترافات سارقان به عواملی اشاره کنیم که می تواند تاثیر زیادی روی امنیت خانه و محل زندگی شما داشته باشد.

درب های بدون حفاظ، وسوسه کننده سارقان

در پرونده های بزرگ سرقت از واحدهای آپارتمانی همیشه یک مورد مشترک دیده می شود و آن سرقت از واحد هایی بدون حفاظ درب است. درب های دارای حفاظ دردسر های بیشتری برای سارقان دارند. راهکارهای امنیت خانه دقیقا همانند لایه هایی هستند که ضریب امنیت منازل را ارتقا می دهند، برخی از آنها تاثیر بیشتر و برخی جزئی تر هستند. داشتن درب های ضدسرقت و یا حفاظ کشی به عنوان سد کردن راه ورود سارقان به منازل تقریبا اولین کاری است که برای بالا بردن امنیت خانه باید به کار گرفته شود. 

سارقان جای پنهان کردن دارایی های مهم را می دانند

مدتی شایع شد بود که سارقان از دستگاه های طلایاب برای پیدا کردن طلا و جواهرات استفاده می کنند اما جالب اینکه باند های سارقان در اعترافاتشان اعلام کردند که ما از شم و تجربه ای که داریم جای پنهان کردن وسایل مهم افراد را میدانیم و نیازی به وسیله پردردسری مثل طلایاب نیست. بهترین راه برای نگهداری دارایی های مهم مثل جواهرات و نقدینگی یک گاوصندوق است. گاوصندوقی که به راحتی باز نشود، به زمین متصل شده باشد و توسط ابزارهای مکانیکی آسیب نبیند. سراغ گاوصندوق های با سیستم های قدیمی تر نباشید که دست آنها برای سارقان رو شده و زیر و بم باز کردن شان را از بر هستند.

حتی اگر سارقان موفق به ورود به منزل افراد هم بشوند در مواجهه با یک گاوصندوقی که واقعا به لحاظ امنیتی مناسب است عملا کاری پیش نخواهند برد. گاوصندوق برای شما زمان می خرد و زمان دقیقا آن چیزی است که برای سارق مهم است.

برای خرید گاوصندوق به هر محصولی اعتماد نکنید، بنا به محل زندگی، آپارتمانی و ویلایی بودن محل، ارزش دارایی ها و عوامل دیگر باید گاوصندوق انتخاب کرد. برای خرید گاوصندوق پیشنهاد می کنیم حتما سری به مسترسیف، مرجع تخصصی گاوصندوق های امن در ایران بزنید. مسترسیف یک مجموعه و فروشگاه آنلاین گاوصندوق است که در سطح شهر تهران دارای شعبه های فیزیکی نیز هست. می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری محصولات را مشاهده و در انتخاب محصول از کارشناسان آنها مشاوره بگیرید.

از دوربین های نظارتی کمک بگیرید

دوربین های مداربسته در جلوگیری از ورود سارقان تاثیر زیادی دارد اما دقت کنید که دوربین های مداربسته به تنهایی کافی نیستند. انتخاب نوع و کیفیت دوربین مداربسته نیز بسیار مهم است که در نوشته مرتبط با نکات مهم در انتخاب دوربین مداربسته به آنها اشاره کرده ایم. اما از آنجایی که این سیستم ها نظارتی هستند و به عنوان بازدارنده عمل نمی کنند بهتر است با سایر سیستم های امنیتی و بخصوص هشدار دهنده مانند دزدگیر ترکیب شوند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Hani balcni

خرید گاوصندوق خانگی نیاز ضروری این روز ها

خرید گاوصندوق خانگی در این روز ها با شرایط آشفته موجود دیگر جزء خرید های غیرضروری نیست. نگهداری اسناد مهم، دسته چک ها، پول و نقدینگی و جواهرات بدون داشتن یک گاوصندوق خانگی امن و مناسب در خانه ریسک زیادی دارد و کار عاقلانه ای نیست. در یکی از نوشته های قبلی که اعتماد اجتماعی به بازگشت اموال مسروقه بحث شد تقریبا نظر همه افراد یکسان بود و اغلب امیدی به بازگشت اموالی که از آنها سرقت میشدند نداشتند.

در این نوشته قصد داریم درباره ویژگی هایی که در یک گاوصندوق که خانگی کاربردی تر است و تاثیر بیشتری روی ضریب امنیت محصول دارد را بحث کنیم.

گاوصندوق های خانگی در بازار بر اساس ویژگی ها و امکاناتی که دارند و همینطور نیاز و دغدغه کاربران دسته بندی های متفاوتی دارند. در اینجا ما خیلی روی دسته بندی در گاوصندوق های خانگی کار نداریم بلکه به دنبال ویژگی هایی در یک گاوصندوق خانگی هستیم که  فارغ از هر دسته بندی می تواند ضریب امنیت محصول را بالا ببرد.

سراغ محصولاتی با آپشن های قدیمی نباشید

سراغ گاوصندوق مکانیکی با رمز چرخشی و کلید یا محصولات قدیمی و سنگین نباشید. هیچ سارق ماهری برای سرقت یک گاوصندوق 500 کیلویی جابه جا نمی کند. شیوه های سارقان عوض شده و شما باید به دنبال راه هایی باشید که برایتان زمان بخرد.

مثلا گاوصندوق هایی که در آنها سیستم های هوشمند به کار گرفته شده اند انتخاب فوق العاده ای هستند. سیستم های هوشمند قدرت  کنترل و نظارت بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند و به این ترتیب روی ضریب امنیت محصول نیز موثر هستند. به کار رفتن دزدگیر ضدسرقت، دوربین های نظارتی، سیستم های رمزنگاری قوی همگی از جمله ویژگی های محصولات امنیتی هوشمند هستند. اگر می خواهید بیشتر در خصوص این محصولات بدانید پیشنهاد می کنم مقاله مرتبط با گاوصندوق های هوشمند را مطالعه کنید.

دور گاوصندوق های سنگین را خط بکشید

هرچند وزن عامل مهمی در جلوگیری از جابجایی و سرقت گاوصندوق است اما تضمین کننده امنیت آن نیست. گاوصندوق های با وزن بالا عموما برای مشتری دردسر های زیادی دارد، هزینه جابجایی آنها بسیار بالاست و دیگر مقرون به صرفه نیست. به جای این محصولات می توانید از گاوصندوقی استفاده کنید که وزن کمتری دارند اما به کمک پیچ و مهره به زمین متصل می شوند ولی در عوض به لحاظ سیستم قفل و امنیتی به خوبی تقویت شده اند و امکان نفوذ به آنها در محل تقریبا نزدیک به صفر است.

 

حواستان به درجه نسوز گاوصندوق باشد

صرفا روی امنیت گاوصندوق در برابر سرقت تمرکز نکنید، اغلب گاوصندوق هایی که در برابر آتش سوزی مقاوم نشده اند محصولات استانداردی نیستند. دقت کنید که حتما باید میزان نسوز بودن گاوصندوق مشخص باشد و توسط استاندارد های معتبر تایید شده باشد. حداقل مقاومت یک گاوصندوق نسوز باید 1 ساعت در دمای بالای 800 درجه باشد. برای اطمینان از نسوز بودن محصول حتما از استاندارد محصول کمک بگیرید. اغلب گاوصندوق های نسوز در قسمت داخلی درب آنها یک لیبل درج می شود که نسوز بودن گاوصندوق را همراه با شماره استاندارد و جزئیات بیشتر تایید می کند.

قیمت گاوصندوق را در کنار ویژگی های محصول بسنجید

خرید گاوصندوق پرهزینه است. یکبار انجام می شود و برای مدت طولانی باید برای شما کار کند. قیمت گاوصندوق را باید با ویژگی ها و آپشن های محصول سنجید. تمام مواد اولیه ای که در محصول به کار می رود اغلب گران است و طبیعتا روی قیمت نهایی موثر است. قیمت گاوصندوق امن و مناسب در این روز های بازار تقریبا از حدود 5 میلیون تومان باید در نظر بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Hani balcni

سیستم های هوشمند | سیستم های هوشمند در منازل شامل چه بخش هایی می شود؟ | قسمت اول

در لوازم خانگی اساسی مانند یخچال، لباس شویی، اجاق گاز، قهوه ساز و ... این روز ها از فناوری های هوشمند زیاد استفاده می شود. در این نوشته قصد داریم بیشتر درباره این فناوری و مزایا و نگرانی های آنها صحبت کنیم. قبل از هر چیز بهتر است یک تعریف کلی از فناوری خانه هوشمند داشته باشیم.

فناوری خانه های هوشمند یا SMART HOME TECHNOLOGY یک اصطلاح عمومی برای امکانات اساسی یک خانه که به فناوری های ارتباطی و اینترنت مجهز شده اند گفته می شود این سیستم ها شامل سیستم های امنیتی مانند دزدگیر، قفل ها، درب های ورودی، دوربین های مداربسته ، سیستم های محیطی مانند مانند گرمایش، تهویه مطبوع، روشنایی و حتی لوازم برقی خانه می شود.

در واقع سیستم های هوشمند منازل همه دستگاه های مختلف را باهم متحد می کند و به شما یک کنترل می دهد که به همه چیز نظارت داشته باشید. سیستم کنترل کننده عموما لپ تاپ یا گوشی های هوشمند است که به کمک آنها می توانید همه چیز را تحت نظارت و کنترل خود قرار بدهید.

در خانه های هوشمند مهم است که همه اجزای هوشمند با یکدیگر و سیستم هوشمند اصلی هماهنگ باشند. عموما اجرای سیستم های هوشمند در منازل در ابتدا هزینه زیادی دارد اما در ادامه هزینه ها و بخصوص کنترل انرژی به دلیل نظارت درست و دقیق به حد قابل توجهی کاهش می یابد.

علاوه بر بحث کاهش میزان مصرف انرژی سیستم های هوشمند در بالابردن ضریب امنیت منازل تاثیر زیادی دارند. تمام دوربین ها به گوشی موبایل و حتی اداره پلیس می توانند متصل شوند و در صورت بروز سرقت می توانند مراتب را به پلیس و یا صاحبخانه گزارش بدهند. سیستم های هوشمند در و امنیتی در صنعتی مانند گاوصندوق نیز به کار گرفته شد و منجر به تولید گاوصندوق های هوشمندی شد که در مقایسه به سایر محصولات ضریب امنیت و کاربری بهتری دارند. اگر علاقمند هستید بیشتر در خصوص گاوصندوق های هوشمند بدانید پیشنهاد می کنیم حتما نوشته ما در خصوص این محصولات را مطالعه کنید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Hani balcni

امنیت هوشمند برای مشتریان باهوش

محصولات هوشمند امنیتی در این روزها با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت اشیاء جایگاهشان را در میان مردمان باهوش پیدا کرده اند. در صنعت امنیت و گاوصندوق پیشرفت تکنولوژی به وضوح در گاوصندوق های دیجیتال و هوشمند دیده می شود. گاوصندوق هایی که مجهز به کنترل از راه دور، دوربین های نظارتی، سیستم های هشدار دهنده و آپشن هایی هستند که کاربری محصولات را ساده تر و در عین حال ضریب امنیت آنها را افزایش می دهد.

گاوصندوق های دیجیتال نتیجه به کار رفتن تکنولوژی های الکترونیکی در صنعت امنیت بودند. قبل از گاوصندوق های دیجیتال تمام محصولات مکانیکی و کلید دار بودند که به مرور زمان نقدهای زیادی از جمله زمانبر بودن باز و بسته کردن آنها، شکسته شدن قفل و کلید و حتی گم شدن کلید ها به آنها وارد شد. در گاوصندوق های دیجیتال که در ابتدا وارد بازار شدند دیگر خبری از کلید و اهرم نبود و سیستم قفل با یک قفل کیبوردی عددی جایگزین شده بود. اما به مرور زمان گاوصندوق های دیجیتال تغییر کردند، سیستم های رمزنگاری جدید و آپشن های امنیتی نظارتی و هشدار دهنده ای که در نهایت یک گاوصندوق دیجیتال با ضریب امنیت بالا را ایجاد کردند.

یکی از سیستم های نظارتی که در برخی از محصولات از جمله گاوصندوق های لوسل به کار می رود دوربین های مخفی است که تصاویر افرادی که بالای گاوصندوق قرار بگیرند را کامل ثبت و در یک کارت حافظه داخلی ذخیره می کند. این کارت حافظه دقیقا داخل گاوصندوق قرار دارد و صرفا صاحب گاوصندوق می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

آپشن دیگری که در برخی از گاوصندوق ها به کار می رود کنترل از راه دور و به کمک گوشی های موبایل است. صاحب گاوصندوق به کمک سیستم ماهواره ای رمز محصول از هر نقطه ای در دنیا می تواند گاوصندوق را کنترل و آن را باز و بسته کند. کاربرد این سیستم ها روی گاوصندوق تجربه کاربری بهتری به مشتری می دهد.  

سیستم های هوشمند دیگری مانند حسگر های ضربه و لرزشی و فعال شدن آژیر هشداردهنده و یا سیستم های رمزی که بر اساس کدهای ژنتیکی کار می کنند از آپشن هایی هستند که روی گاوصندوق های هوشمند طراحی و اجرا شده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Hani balcni