اگر منزل شما مورد سرقت قرار بگیرد یا یکی از اموال شما مثلا خودروتان سرقت شود چقدر به این موضوع اعتماد دارید که توسط پلیس به شما برگردانده می شود؟ اصلا فکر می کنید چند درصد از اموال مسروقه به صاحبانشان بر گردانده می شود؟

اگر نگاهی به دور و اطرافمان بیندازیم احتمالا اغلب پاسخ ها یکسان است. نقدینگی و جواهراتی که از یک منزل به سرقت می رود، گوشی مویابلی که از کیف تان دزدیده می شود احتمال بازگشت آنها تقریبا صفر است. هدف سارقان از ورود به منازل عموما سرقت نقدینگی ها و جواهرات است که نقد کردن آنها برایشان راحت تر است.

اینجاست که بحث امنیت منازل مطرح می شود. شما در وهله اول موظف هستید از دارایی ها و حریم شخصی تان محافظت کنید. برای ارتقا امنیت منازل بسته به اینکه هدف شما تامین امنیت روی چه بخشی است راهکار های مختلفی وجود دارد. سیستم های نظارتی مانند دوربین های مداربسته، نصب درب های ضدسرقت و یا  سیستم های هوشمند از جمله راهکارهایی هستند که باعث ارتقا امنیت منزل و جلوگیری از ورد سارقان به محیط می شود ولی اینکه کدام بخش برای شما اولویت بیشتری دارد بسته به نیاز شما متفاوت خواهد بود.

اگر بخواهیم مطابق هدف اصلی سارقان جلو برویم باید فکری برای دارایی ها و نقدینگی هایی که در منزلمان داریم بکنیم. تا زمانی که طلا و جواهرات و نقدینگی های شما وجود دارند هیچ سارقی دنبال تلویزیون و یخچال ساید نیست. اگر همیشه در منزلتان نقدینگی و جواهرات زیادی دارید حتما به فکر یک گاوصندوق باشید. گاوصندوق دیگر یکی از اثاثیه های ضروری برای شما محسوب می شود. یک گاوصندوق ضدسرقت و امن که بتواند در برابر ابزار های مکانیکی و صنعتی مقاوم باشد. وقتی می گوییم گاوصندوق فورا به دنبال گاوصندوق سنگین نباشید که سارقان نتوانند آن را جابه‌جا کنند. وزن مهم است اما امنیت گاوصندوق صرفا به آن وابسته نیست. اگر گاوصندوق شما به لحاظ بدنه و یا رمز نگاری ضعیف باشد اصلا نیازی به جابه‌جا کردن آن نیست بلکه همان جا در محل باز می شود.

گاوصندوق یک راهکار است اما اگر به هر دلیلی امکان خرید گاوصندوق ندارید قبل از اینکه دارایی هایتان تقدیم سارقان بکنید آنها را به صندوق امانات ببرید. صندوق امانات گزینه خوبی برای نگهداری دارایی های شماست به شرطی که مطمئن باشید مدت طولانی به آنها نیاز ندارید در غیر اینصورت رفت و آمد های مکرر به بانک برای شما خسته کننده خواهد شد.