همیشه در تعیین محل قرار دادن گاوصندوق باید در نظر داشته باشید محیطی که برای آن انتخاب می کنید مرطوب و نم دار نباشد. قرار دادن گاوصندوق در محیط های مرطوب و نم دار اصلا گزینه خوبی نیست و به مرور زمان شما را دچار مشکلات عدیده ای می کند. در این نوشته قصد داریم مشکلاتی که ممکن است در این شرایط ایجاد شود را به دقت بررسی و راه حل های ممکن را کامل توضیح دهیم.

تبله کردن گاوصندوق

تبله و پوسته شدن گاوصندوق یکی از مشکلاتی است که اغلب در طولانی مدت برای گاوصندوق هایی که در محیط مرطوب قرار گرفته اند به وجود می آید. در این حالت ظاهر گاوصندوق حالت پوسیدگی ایجاد می شود که طبیعتا روی مقاومت محصول نیز موثر است. در نوشته علت تبله کردن گاوصندوق ها دقیقا به مواردی که باعث این مشکل می شود و راه حل های جلوگیری از آن اشاره کرده ایم.

مشکل در سیستم رمزنگاری

اگر گاوصندوق دیجیتال دارید به هیچ عنوان در محیط های مرطوب قرار ندهید. در محیط های مرطوب سیستم های رمزنگاری دیجیتالی و الکترونیکی خیلی سریع آسیب می بینند . گاوصندوق های دیجیتال و به طور کلی اقلام الکترونیکی حساسیت بیشتری به تغییرات محیطی دارند.

پوسیدگی و مشکلات خوردگی

هرچند بدنه و درب گاوصندوق از جنس فولاد و اغلب ضد زنگ هستند اما در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در محیط های مرطوب دچار پوسیدگی و خوردگی می شوند. در اثر پوسیدگی میزان مقاومت و امنیت در گاوصندوق کاهش پیدا می کند. تعمیر گاوصندوق هایی که دچار خوردگی شده اند امکان پذیر است اما چیزی که واضح است گاوصندوق به هیچ عنوان همانند روز های اول نمی شود .

راه حل چیست ؟

اگر در محیط های شرجی و مرطوب زندگی می کنید و لاجرم با این مشکل روبه‎‍‌ رو هستید باید یک سری نکات را بیشتر در نظر داشته باشید.

دستگا رطوبت گیر میزان رطوبت محیط را تنظیم میکند و شرایط محیطی را تعدیل میکند. استفاده از رطوبت گیر هم در محیط و هم در داخل گاوصندوق امکان پذیر است. استفاده از رطوبت گیر به شما کمک می کند تا بدنه و فولاد گاوصندوق آسیب کمتری ببیند  و اگر از محصولات دیجیتالی استفاده می کنید کمتر با مشکل رمزنگاری مواجه شوید.

از گاوصندوق های مکانیکی استفاده کنید : برای جلوگیری از مشکلات سیستم رمزنگاری می توانید از گاوصندوق های مکانیکی استفاده کنید. البته در استفاده از این گاوصندوق ها نیز باید به خاطر داشته باشید که هر 4 تا 6 ماه یکبار باید گاوصندوق را روغن کاری وسرویس کنید.

در گاوصندوق ضد آب در واقع روی عایق کاری محصول بیشتر کار شده است. گاوصندوق های ضد آب طوری طراحی شده اند که اگر آب گرفتگی اتفاق بیفتد آب به داخل گاوصندوق نفوذ نکند. در این محصولات نوع فلز به کار رفته در ساخت محصول خیلی متفاوت نیست بلکه نوع عایق کاری درب و بدنه و نوع رمزنگاری است که محصول را متمایز می کند. 

خرید گاوصندوق خرید پرهزینه ای است. در خرید گاوصندوق باید موارد مختلفی مانند محل قرار گرفتن محصول، شرایط محیطی و توقعاتی که از محصولتان دارید را مشخص کنید. در خرید گاوصندوق بسته به شرایط تان باید محصول انتخاب کنید.