در لوازم خانگی اساسی مانند یخچال، لباس شویی، اجاق گاز، قهوه ساز و ... این روز ها از فناوری های هوشمند زیاد استفاده می شود. در این نوشته قصد داریم بیشتر درباره این فناوری و مزایا و نگرانی های آنها صحبت کنیم. قبل از هر چیز بهتر است یک تعریف کلی از فناوری خانه هوشمند داشته باشیم.

فناوری خانه های هوشمند یا SMART HOME TECHNOLOGY یک اصطلاح عمومی برای امکانات اساسی یک خانه که به فناوری های ارتباطی و اینترنت مجهز شده اند گفته می شود این سیستم ها شامل سیستم های امنیتی مانند دزدگیر، قفل ها، درب های ورودی، دوربین های مداربسته ، سیستم های محیطی مانند مانند گرمایش، تهویه مطبوع، روشنایی و حتی لوازم برقی خانه می شود.

در واقع سیستم های هوشمند منازل همه دستگاه های مختلف را باهم متحد می کند و به شما یک کنترل می دهد که به همه چیز نظارت داشته باشید. سیستم کنترل کننده عموما لپ تاپ یا گوشی های هوشمند است که به کمک آنها می توانید همه چیز را تحت نظارت و کنترل خود قرار بدهید.

در خانه های هوشمند مهم است که همه اجزای هوشمند با یکدیگر و سیستم هوشمند اصلی هماهنگ باشند. عموما اجرای سیستم های هوشمند در منازل در ابتدا هزینه زیادی دارد اما در ادامه هزینه ها و بخصوص کنترل انرژی به دلیل نظارت درست و دقیق به حد قابل توجهی کاهش می یابد.

علاوه بر بحث کاهش میزان مصرف انرژی سیستم های هوشمند در بالابردن ضریب امنیت منازل تاثیر زیادی دارند. تمام دوربین ها به گوشی موبایل و حتی اداره پلیس می توانند متصل شوند و در صورت بروز سرقت می توانند مراتب را به پلیس و یا صاحبخانه گزارش بدهند. سیستم های هوشمند در و امنیتی در صنعتی مانند گاوصندوق نیز به کار گرفته شد و منجر به تولید گاوصندوق های هوشمندی شد که در مقایسه به سایر محصولات ضریب امنیت و کاربری بهتری دارند. اگر علاقمند هستید بیشتر در خصوص گاوصندوق های هوشمند بدانید پیشنهاد می کنیم حتما نوشته ما در خصوص این محصولات را مطالعه کنید.