بررسی جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

ترکیب شدن قفل های دیجیتال با مکانیکی چقدر روی امنیت گاوصندوق موثر است؟

قفل و سیستم رمز اولین راه نفوذ به گاوصندوق است. به همین دلیل است که کمپانی های گاوصندوق تقریبا هر ساله سیستم های رمز محصولاتشان را آپدیت می کنند. سیستم ها و قفل های مکانیکی که شامل کلید و اهرم مکانیکی هستند کماکان در بین تولیدات کمپانی ها دیده می شوند. بعد از مدتی شرکت ها برای حل مشکلات و خلاء های مربوط به قفل های مکانیکی اقدام به تغییر سیستم های رمز گاوصندوق ها کردند.

گاوصندوق های دیجیتال انقلابی در این صنعت بودند. در گاوصندوق های دیجیتال سیستم رمز و قفل محصولات به سیستم های دیجیتالی تغییر کردند که دقت و امنیت بالاتری به نسبت محصولات مشابه مکانیکی داشتند. سیستم رمز در گاوصندوق دیجیتال رمز عددی با دقت متفاوت بین 4 تا 20 رقم و یا رمزهای اثرانگشتی هستند که بر اساس کدهای بایومتریک طراحی می شوند. کدهای بایومتریک در گاوصندوق دیجیتال بر اساس سیستم های پیچیده الگوی اثرانگشت و در مدل های جدید تر الگوی عنبیه چشم است که عملا نفوذ ناپذیر است.

در برخی از گاوصندوق های دیجیتال برای ارتقا ضریب امنیت محصول رمزهای دیجیتال با مکانیکی ترکیب می شوند. ترکیب شدن رمزهای مکانیکی و دیجیتال در کنار هم روند باز کردن قفل را نسبت به زمانیکه صرفا یک رمز دیجیتال وجود دارد کند تر می کند اما این روند به حدی نیست که در روند کار خلل ایجاد کند. وقتی رمزهای دیجیتال و مکانیکی با هم ترکیب می شوند شما برای باز کردن رمز به عنوان مثال اثرانگشت را اسکن کنید، کلید را در قفل بچرخانید و سپس اهرم را به طرف پایین فشار دهید.

اگر این محصول در سایر پارامتر ها مانند زبانه ها، ضخامت درب و بدنه و ... مقاوم باشد امکان آسیب زدن به قفل و سرقت محصول به کمک باز کردن قفل به صفر می رسد.

یکی از عواملی که روی قیمت گاوصندوق موثر است سیستم قفل محصول است. دقت کنید که در این محصولات قیمت گاوصندوق بالاتر است. چراکه در حقیقت دو سیستم رمز روی محصول سوار می شود. ثانیا اغلب این سیستم ها روی محصولات امن تر و مطمئن تری سوار می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Hani balcni

آیا به کار رفتن گچ در گاوصندوق ها واقعیت دارد ؟

در ساخت گاوصندوق برای مقاومت محصول در برابر آتش سوزی و همین طور وزن دادن به آن بین دوجداره از مواد مختلفی پر می شود. این مواد اغلب به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود تا مانع نفوذ حرارت به داخل گاوصندوق شود. اما این عایق حرارتی به گاوصندوق وزن هم می دهد. بسته به جنس ماده ای که در دوجداره محصول به کار می رود وزن و همینطور میزان نسوز بودن گاوصندوق متفاوت است.

عایق های حرارتی جنس های مختلفی دارند که در گاوصندوق های ایرانی و خارجی متفاوت است. برخی از آنها امنیت و مقاومت بیشتری دارند و مطمئن تر هستند. اگر به دنبال خرید گاوصندوق هستید و تفاوت قیمت و میزان امنیت محصولات ایرانی و خارجی برای شما سوال برانگیز است حتما پیشنهاد می کنیم نوشته مرتبط با عایق های حرارتی و مقایسه مقاومت آنها را مطالعه کنید. در این نوشته قصد داریم بیشتر در خصوص یکی از عایق های حرارتی و محصولات دارای این نمونه صحبت کنیم.

گاوصندوق باید نسوز و غیرقابل اشتعال باشد. بنابراین مواد اولیه که در یک گاوصندوق به کار می رود حتما باید در برابر آتش سوزی مقاوم باشد. فولاد گاوصندوق خوب طبیعتا نسوز و مقاوم است اما مشکل اینجاست که این فولاد هدایت کننده گرمای خوبی است. برای اینکه جلوی نفوذ گرما و حرارت به داخل گاوصندوق گرفته شود بین دوجداره گاوصندوق نسوز باید یک عایق قرار بگیرد. این عایق در برخی از گاوصندوق های نسوز از جنس گچ است. گچ در ترکیب با سایر مواد مانند بتن می تواند به عنوان عایق عمل کند. در محصولات ایرانی اغلب از این مواد در گاوصندوق های نسوز استفاده می شود.

گچ در صورت قرار گرفتن در معرض گرما شروع به آزاد کردن بلور های آب می کند و با آزاد شدن آب دیواره داخلی خنک تر می شود و از میزان دمای محیط کم می کند. به کار رفتن گچ روی قیمت گاوصندوق نیز بسیار موثر است. قیمت گاوصندوق دارای عایق گچی اغلب پایین تر است. بنابراین در خرید گاوصندوق اگر محدودیت بودجه زیادی دارید و به دنبال یک محصول سایز بزرگ هستید محصولاتی با این نوع عایق مناسب ترند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Hani balcni

3 نکته مهم در مخفی کردن گاوصندوق داخل کمد

یکی از بهترین موقعیت ها برای مخفی کردن گاوصندوق در خانه ها استفاده از کمدها است. کمد های چوبی موقعیت های مناسبی هستند که گاوصندوق را از دید خارج می کنند. اما قرار دادن گاوصندوق داخل کمد دردسرهای خودش را نیز دارد. محدودیت های ابعادی و گاها فنی ممکن است شما را وارد چالش کند. اما اگر از قبل با این مشکلات آشنا باشید بهتر می توانید درباره محل قرار دادن گاوصندوق و هزینه های احتمالی تصمیم بگیرید.

محدودیت های قرار دادن گاوصندوق داخل کمد

مشکل اول محدودیت ابعاد : مشکل اولی که قطعا با آن روبه‌رو هستید محدودیت ابعاد است. دو نکته را حتما در انتخاب ابعاد گاوصندوق لحاظ کنید. نکته اول ، اگر سیستم رمز گاوصندوق لمسی و مسطح نیست حتما حدود 4 تا 5 سانتی متر اضافه به عمق محصول در نظر بگیرید. قفل هایی یک فضایی را اشغال می کنند که در ابعاد گاوصندوق عنوان نمی شود اما اگر می خواهید گاوصندوق را داخل کمد بگذارید حتما باید این موضوع را لحاظ کنید تا به مشکل برنخورید. نکته دوم، در نظر گرفتن ارتفاع بیشتر است. اگر گاوصندوق تون باید به زمین پیچ و مهره شود حتما باید ارتفاع محیط حدود 10 سانتی متر فضای آزاد داشته باشد. این فضای آزاد  برای بالابردن گاوصندوق و بستن پیچ و مهره نیاز است. دقت کنید اگر کمد طبقه بندی شده، از طبقه های متحرک استفاده کنید تا هنگام اتصال آنها را بردارید و مجددا بعد از آن سرجای خود قرار بدهید.

مشکل دوم در نظر نگرفتن زوار پایینی : یکی از مواردی که اغلب با آن روبه‌رو می شوید زوار پایینی کمد است که مانع از باز و بسته شدن درب گاوصندوق می شود. یا باید فاصله این زوار تا سطح را پر کنید یا باید محصول را طوری انتخاب کنید که مانعی در باز و بسته شدن درب نداشته باشید.

مشکل سوم خلاء : عموما در کمد ها برای اینکه ظاهر مناسبی داشته باشند کف به کمک چوب پوشانده می شود که از زمین کمی فاصله دارد. شما برای نصب گاوصندوق باید محصول را به زمین بتنی یا موزاییک و سرامیک نصب کنید. برای نصب گاوصندوق باید این خلاء را با بتن بپوشانید تا محصول اصولی و محکم نصب شود.

برای جاساز کردن محصول در خانه موقعیت های مختلفی وجود دارد که در نوشته مرتبط با راه های مخفی کردن گاوصندوق در خانه درباره هرکدام از آنها، مشکلات احتمالی و نکاتی که باید بدانید مفصلا بحث شده است. برخی از راه ها صرفا برای خانه های ویلایی پاسخگو است و در زندگی آپارتمان نشینی ممکن نیست.

دو نکته مهم که نباید از آن غافل شوید

حتی اگر می توانید محصول را به بهترین نحو ممکن مخفی کنید هیچ گاه از ویژگی های مهمی مثل ضدسرقت و نسوز بودن کم نکنید. این دو جزء فاکتورهایی هستند که اگر در محصول رعایت نشده باشند عملا هزینه کردن برای آن بی معنا خواهد بود. فضاهای چوبی در اثر آتش سوزی بسیار مستعد هستند به همین دلیل موضوع نسوز بودن گاوصندوق در شرایط اینچنینی اهمیت زیادی پیدا می کند. حداقل یک گاوصندوق نسوز باید یک ساعت در دمای بالای 900 درجه مقاوم باشد. اگر فضای اطراف محصول با دیواره های بتنی پوشش داده شده دلیل بر انتخاب محصول ضعیف تر نخواهد بود، بتن در آتش سوزی خیلی سریع آسیب می بیند نمی تواند محافظ خوبی برای اسناد و دارایی های شما باشد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Hani balcni

قفل های بلوتوثی، حلقه تکمیلی خانه های هوشمند

پیدا کردن یک قفل بلوتوثی برای تکمیل یک خانه هوشمند می تواند مشکل باشد. اگر قصد دارید یک خانه هوشمند داشته باشید در اضافه کردن هر وسیله ای به خانه باید موارد زیادی را لحاظ کنید. واقعیت این است که در خانه های هوشمند یک حلقه ضعیف می تواند به کل سیستم آسیب وارد کند و امنیت سیستم را زیرسوال ببرد. به همین ترتیب باید اطمینان حاصل کنید که هر یک عناصری که در خانه هوشمند وارد می کنید با یکدیگر سازگار هستند. وقتی نوبت به هوشمند سازی قفل های درب می رسد قفل های بلوتوثی اولین انتخابی هستند که می توانند خانه هوشمند شما را تکمیل کنند.

قفل های بلوتوثی چیست ؟

فناوری بلوتوث صرفا منحصر به هدفون و گوشی های هوشمند نمی شود. فناوری بلوتوث یک پروتکل ارتباطی بی سیم است که از فرکانس های رادیویی برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه ها استفاده می کند. پروتکل ارتباطی بی سیم یک ویژگی اساسی در قفل های هوشمند که کاربرد آن را بهتر می کند. در سیستم های فناوری های هوشمند برای خانه ها سیستم های پروتکل ارتباطی دیگری نیز وجود دارد مانند z-wave و zigbee که محبوب هستند اما بلوتوث تقریبا پرکاربرد ترین و بهترین فناوری است که تا به اینجا در سیستم های هوشمند به کار گرفته می شود. در قفل های بلوتوثی کلید قفل در واقع گوشی شماست و با مچ شدن قفل با گوشی کنترل باز و بسته کردن قفل از طریق تلفن هوشمند انجام می شود.

چه قفلی مکمل خانه هوشمند شما می شود ؟

سوال خوبی است! همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در انتخاب هر جزء از خانه هوشمند باید توجه زیادی داشته باشید. اگر اجزا قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نباشند اختمال آسیب دیدن دستگاه های شما بیشتر می شود. دو نکته مهم در انتخاب قفل بلوتوثی باید در نظر داشته باشید اول اینکه با سایر سیستم های شما هماهنگ شود و دوم کم ترین میزان مصرف انرژی را داشته باشد. در انتخاب قفل های بلوتوثی دقت کنید علاوه بر فناوری بلوتوثی بهره گیری از پروتکل های wifi و یا یکی از z-wave  و zigbee می تواند در یکپارچی دستگاه های شما موثر باشد. همه قفل ها این ویژگی را ندارند و اگر به دنبال یک سیستم هوشمند هستید پیشنهاد می کنیم حتما از یکی از متخصصان این زمینه که در حوزه هوشمند سازی ساختمان ها فعالیت می کنند مشاوره و راهنمایی بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Hani balcni