سارقان منازل از کوچک ترین غفلت افراد برای سرقت منازل استفاده می کنند. بارها در اعترافات باند های بزرگ سارقان که به صورت تیمی فعالیت می کنند شنیده می شود که رمز موفقیت سارقان در سرقت از منازل سهل انگاری صاحب خانه ها و عدم رعایت اصول ایمنی است. به توصیه سرهنگ موذن معاون مبارزه با سرقت استان تهران در خبرگزاری همشهری آنلاین در مقابل عواملی که چراغ سبزی برای سارقان است عواملی مانند تجهیز منازل به سیستم های نظارتی و امنیتی و همینطور سپردن منزل به افراد معتمد و امین در روزهایی که طولانی مدت در خانه نیستیم می تواند مانعی برای سارقان باشد که از از خانه صرف نظر کنند.

در اینجا قصد داریم طبق توصیه های پلیس تهران و همینطور اعترافات سارقان به عواملی اشاره کنیم که می تواند تاثیر زیادی روی امنیت خانه و محل زندگی شما داشته باشد.

درب های بدون حفاظ، وسوسه کننده سارقان

در پرونده های بزرگ سرقت از واحدهای آپارتمانی همیشه یک مورد مشترک دیده می شود و آن سرقت از واحد هایی بدون حفاظ درب است. درب های دارای حفاظ دردسر های بیشتری برای سارقان دارند. راهکارهای امنیت خانه دقیقا همانند لایه هایی هستند که ضریب امنیت منازل را ارتقا می دهند، برخی از آنها تاثیر بیشتر و برخی جزئی تر هستند. داشتن درب های ضدسرقت و یا حفاظ کشی به عنوان سد کردن راه ورود سارقان به منازل تقریبا اولین کاری است که برای بالا بردن امنیت خانه باید به کار گرفته شود. 

سارقان جای پنهان کردن دارایی های مهم را می دانند

مدتی شایع شد بود که سارقان از دستگاه های طلایاب برای پیدا کردن طلا و جواهرات استفاده می کنند اما جالب اینکه باند های سارقان در اعترافاتشان اعلام کردند که ما از شم و تجربه ای که داریم جای پنهان کردن وسایل مهم افراد را میدانیم و نیازی به وسیله پردردسری مثل طلایاب نیست. بهترین راه برای نگهداری دارایی های مهم مثل جواهرات و نقدینگی یک گاوصندوق است. گاوصندوقی که به راحتی باز نشود، به زمین متصل شده باشد و توسط ابزارهای مکانیکی آسیب نبیند. سراغ گاوصندوق های با سیستم های قدیمی تر نباشید که دست آنها برای سارقان رو شده و زیر و بم باز کردن شان را از بر هستند.

حتی اگر سارقان موفق به ورود به منزل افراد هم بشوند در مواجهه با یک گاوصندوقی که واقعا به لحاظ امنیتی مناسب است عملا کاری پیش نخواهند برد. گاوصندوق برای شما زمان می خرد و زمان دقیقا آن چیزی است که برای سارق مهم است.

برای خرید گاوصندوق به هر محصولی اعتماد نکنید، بنا به محل زندگی، آپارتمانی و ویلایی بودن محل، ارزش دارایی ها و عوامل دیگر باید گاوصندوق انتخاب کرد. برای خرید گاوصندوق پیشنهاد می کنیم حتما سری به مسترسیف، مرجع تخصصی گاوصندوق های امن در ایران بزنید. مسترسیف یک مجموعه و فروشگاه آنلاین گاوصندوق است که در سطح شهر تهران دارای شعبه های فیزیکی نیز هست. می توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری محصولات را مشاهده و در انتخاب محصول از کارشناسان آنها مشاوره بگیرید.

از دوربین های نظارتی کمک بگیرید

دوربین های مداربسته در جلوگیری از ورود سارقان تاثیر زیادی دارد اما دقت کنید که دوربین های مداربسته به تنهایی کافی نیستند. انتخاب نوع و کیفیت دوربین مداربسته نیز بسیار مهم است که در نوشته مرتبط با نکات مهم در انتخاب دوربین مداربسته به آنها اشاره کرده ایم. اما از آنجایی که این سیستم ها نظارتی هستند و به عنوان بازدارنده عمل نمی کنند بهتر است با سایر سیستم های امنیتی و بخصوص هشدار دهنده مانند دزدگیر ترکیب شوند.