اگر به دنبال ارتقا ایمنی منزل تان هستید دوربین مداربسته یک روش عالی و کم هزینه تر است که می توانید از آن استفاده کنید. دوربین مداربسته یک سیستم امنیتی حفاظتی منفعل است و جنبه بازدارنده ندارد. دوربین مداربسته صرفا ثبت کننده تصاویر است اما همین سیستم امنیتی چراغ خطری است برای سارقین.

اما در انتخاب دوربین مداربسته چند نکته مهم و اساسی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید

  1. کیفیت تصویر

کیفیت دوربین مداربسته را طوری انتخاب کنید که در مواقع لزوم بتوانید از آن برای شناسایی استفاده کنید. وظیفه یک دوربین مداربسته ثبت تصاویر و وقایع است، اگر همین تصاویر هم با وضوح کافی ثبت نشوند بهتر است اصلا دنبال دوربین مداربسته نباشید.

  1. مادون قرمز

دوربینی که برای فضای باز و یا پارکینگ و ورودی ها استفاده می کنید، حتما باید از نوع IR باشد تا بتواند تصاویر با کیفیتی در تاریکی ثبت کند. عموما دوربین هایی مداربسته با قابلیت مادون قرمز می دارای یک برد مشخصی هستند که تعیین می کنند در فضای تاریک و بدون نور تا چه فاصله ای را می توانند به وضوح نشان دهند.

  1. امکان تنظیم زاویه، بزرگنمایی و کنترل دستی

برای ثبت تصاویر بهتر در زاویه و فاصله مشخص بهتر است دوربین مجهز به کنترل دستی باشد. دوربین هایی با قابلیت تنظیم شیب و فاصله با کنترل از راه دور، برای ارایه پوشش بهتر در مناطق بزرگ تر ایده آل هستند و این امکان را می دهند تا بدون دست کاری دوربین در محل فیزیکی بهترین زاویه دید ممکن را ایجاد کرد.

  1. کنترل با موبایل

بسیاری از دوربین های مداربسته اسمارت در حال حاضر قادر به پخش مستقیم تصاویر در دستگاه موبایل هستند. این قابلیت به شما کمک می کند تا در هر بازه ای از طول روز که بخواهید بتوانید از طریق تلفن همراه تصاویر هر دوربین را رصد کنید. اما در این مرحله دقت کنید که حتما دوربینی که انتخاب می کنید باید با نوع سیستم تلفن همراه شما سازگار باشد. در برخی از سیستم ها امکان اعلان هشدار از طریق سیستم های هوشمند روی دستگاه موبایل نیز فراهم است.