بررسی جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

شکستن کلید گاوصندوق | چه کار باید کرد ؟

اگر کلید گاوصندوق داخل قفل بشکند چکار باید کرد؟ از چه کسی باید کمک گرفت ؟

یکی از مواردی که اغلب در میان مشتریان گاوصندوق بخصوص محصولات ایرانی دیده می شود شکستن کلید گاوصندوق داخل قفل است. برای همه روشن است که عموما این مشکل به دلیل فشاری که به قفل و کلید وارد می شود به وجود می آید .اگر کلید گاوصندوق تان داخل قفل شکسته دقت کنید که از هر مغازه و شخصی کمک نگیرید.

موضوع یک گاوصندوق و یک وسیله امنیتی در میان است. هر شخص ناشناسی را بالای سر گاوصندوق نیاورید. بهترین کار در این شرایط تماس با نمایندگی و یا فروشگاهی است که گاوصندوق تان را از آنجا خریداری کرده اید. اگر فاکتور تان را داخل گاوصندوق گذاشتید و الان به آن دسترسی ندارید شماره تماس یکی از نمایندگی های گاوصندوق تان را به کمک جستجو در گوگل پیدا کنید.

در این موارد به هیچ عنوان از مغازه های معمولی و ناشناس کمک نگیرید. مورد اول شما عملا به مخاطب محل گاوصندوق تان را نشان می دهید و با باز کردن درب گاوصندوق تمام اقلام و محتویات داخل گاوصندوق برای مخاطب مشخص می شود. در  مورد دوم سوار کردن یک قفل نامرغوب و بی کیفیت روی گاوصندوق است که عملا امنیت گاوصندوق را به خطر می اندازد.

در خرید گاوصندوق یکی از عواملی که تاثیر مستقیم روی امنیت و قیمت گاوصندوق دارد سیستم قفل محصول است. قفل یک محصول امنیتی نباید در بازار در دسترس عموم باشد، اغلب این قفل ها به صورت اختصاصی تولید می شوند و غیر قابل هک و یا دریل می باشند. اگر در خرید گاوصندوق با محصولاتی روبه‌رو شدید که قیمت آنها پایین تر از حد انتظار  است حتما یکی از مواردی که باید به ان دقت کنید قفل محصول است.

اگر نیاز به تعویض قفل دارید حتما قفل اصل همان محصول را مجدد خریداری کنید. بخصوص در گاوصندوق های دیجیتال دقت کنید که به هیچ عنوان سراغ قفل های جایگزین نباشید. هر چند که امنیت گاوصندوق های دیجیتال نقطه قوت این محصولات است اما اگر از یک برند معتبر انتخاب نشود می تواند ضریب امنیت را به حد قابل توجهی کاهش بدهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Hani balcni

3 اشتباه متدوال در میان مشتریان گاوصندوق

 

با وجود پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن صنایع، آمدن ابزار های جدید در بازار دیگر باورهای قدیمی در خرید گاوصندوق پاسخگو نیست. اما متاسفانه کماکان تعدادی زیادی از مشتریان بر اساس باور های قدیمی تصمیم و اقدام به خرید می کنند. صنعت گاوصندوق خیلی صنعت متدوال و مرسومی نیست به همین دلیل اطلاعات عمومی افراد در خرید این محصولات نیز بسیار محدود است و عموما آپدیت نشده است. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از انتخاب و خرید گاوصندوق درباره محصولات و ویژگی های گاوصندوق های جدید بیشتر اطلاعات کسب کنید.

وزن گاوصندوق چقدر در امنیت محصول موثر است؟ 

یک باور اشتباه بین افرادی که به دنبال خرید گاوصندوق کماکان وجود دارد و آن درباره وزن محصول است. هرچقدر گاوصندوق سنگین تر باشد امن تر است! گویا هر کیلو که به وزن گاوصندوق اضافه می شود یک رای مثبت برای آن محصول در نظر گرفته می شود. اما واقعا این باور چقدر حقیقت دارد؟

برای پاسخ به این سوال قبل از هرچیزی باید بدانیم وزن در گاوصندوق از چه چیزی نشات می گیرد. آن چیزی که به گاوصندوق وزن می دهد یکی جنس و ضخامت بدنه گاوصندوق و دیگری ماده ای است که بین دو جداره در گاوصندوق پر می شود. این ماده می تواند سیمان و ملات باشد! یا آلیاژی از فلزات سنگین و پلیمر. زمانیکه بین دو جداره گاوصندوق از سیمان پر می شود گاوصندوق طبیعتا سنگین خواهد شد. در واقع هدف از پر کردن بین دوجداره گاوصندوق علاوه بر وزن گرفتن محصول عایق شدن آن در برابر حرارت یا حتی آسیب های مکانیکی نیز هست . هرچند وزن گاوصندوق پارامتر مهمی در یک محصول است اما این موضوع نباید شما را از سایر فاکتور های مهم در امنیت یک گاوصندوق غافل کند. 

حالا که دانستیم وزن گاوصندوق از کجا نشات می گیرد. به موضوع اصلی‌مان برمیگردیم. این وزن، چقدر برای امنیت گاوصندوق لازم است؟ اگر به دنبال این هستید که با وزن، گاوصندوقتان را ضد سرقت کنید شاید در 70% قضیه اشتباه می کنید. منکر تاثیر وزن گاوصندوق بر سختی جابه‌جایی آن برای سارقان یا حتی برای خود صاحب گاوصندوق نمی شویم، اما باید بدانید چه بسیار گاوصندوق های سنگینی که به راحتی سرقت شده اند.

امروزه گاوصندوق های سبکی وجود دارند که زیر 100 کیلوگرم وزن دارند اما با نصب شدن به زمین به اندازه یک گاوصندوق 500 کیلوگرمی وزن می گیرند و امنیت آن ها تامین می شود. اما این موضوع چه مزیتی دارد؟

بزرگ ترین مزیت این محصولات، راحت تر شدن جابه‌جایی آن برای شما در مواقع حمل و نقل است. این موضوع به خصوص برای افرادی که هر سال مجبور به جابه‌جایی محل کار یا منزلشان هستند می تواند مفید باشد. و اما در مزیت بعدی می توان به این نکته اشاره کرد که شما انتخاب یک محصول زیر 100 کیلوگرم بهصاحب یک محصول 500 تا 700 کیلوگرمی هستید. وقتی این محصول را با رول بولت قوی به زمین نصب می کنید محصول وزن می گیرد و دیگر دغدغه امنیت از بین می رود . اما این نکته را به یاد داشته باشید که کف سازی لازمه نصب گاوصندوق است  و برای نصب گاوصندوق باید کف سازی مناسبی داشته باشید . 

اما وزن صرفا یک گزینه کوچک در روند انتخاب گاوصندوق است، موارد مهم دیگری از جمله نوع زبانه ها، نوع قفل، برند سازنده قفل، جنس بدنه، استاندارد های گاوصندوق و بسیاری از موارد دیگر در امنیت گاوصندوق موثر است. شما اگر یک گاوصندوق سنگین داشته باشید که به لحاظ نکات عنوان شده طراحی ضعیفی دارند دیگری نیازی به جابه‌جایی گاوصندوق برای سرقت آن نیست چراکه ممکن است با یک دیلم یا ابزار دیگر با صرف زمان کمتر از 30 دقیقه گاوصندوق آسیب ببیند و درب محصول باز شود.

گاوصندوق نسوز | محصول در چه دمایی و چقدر باید نسوز باشد؟ 

عموما در روند انتخاب محصول یکی از ویژگی های مشترکی که در اغلب محصولات می شنوید نسوز بودن است. اما دقت کنید که صرفا واژه گاوصندوق نسوز کفایت نمی کند. نسوز بودن باید با جرئیات بیشتری مانند میزان دمایی که می تواند تحمل کند، جنس اقلام قابل نگهداری و همینطور میزان زمان مقاومت محصول باید مشخص باشد. هر گاوصندوق نسوزی برای تمام اقلام و دارایی ها و کاربرد های مختلف مناسب نخواهد بود. گاوصندوق های نسوز بسته به میزان مقاومت و همین طور اقلامی که می توان در آن نگهداری کرد به دسته هاب مختلف تقسیم می شوند. 

سیستم قفل های مکانیکی به تنهایی دیگر مناسب نیستند

سیستم قفل های دیجیتال به دلیل مدل های فیک و تقلبی و یا برند های نامعتبر که منجر به تجربه های منفی برای مشتریان می شود گاهی اوقات منتقدان زیادی دارد. در حالیکه اگر در یک گاوصندوق دیجیتال از سیستم های رمزنگاری معتبری مانند سامسونگ استفاده شود، به لحاظ امنیتی نسبت به مدل های مشابه مکانیکی بسیار قابل اعتماد تر است. گاوصندوق های دیجیتال الگوریتم های پیچیده تری دارند و شکستن این رمزنگاری پیچیده بسیار کار سختی است اما نمونه های مکانیکی اغلب دست شان برای سارقان شده و به راحتی باز می شوند. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Hani balcni