یکی از بهترین موقعیت ها برای مخفی کردن گاوصندوق در خانه ها استفاده از کمدها است. کمد های چوبی موقعیت های مناسبی هستند که گاوصندوق را از دید خارج می کنند. اما قرار دادن گاوصندوق داخل کمد دردسرهای خودش را نیز دارد. محدودیت های ابعادی و گاها فنی ممکن است شما را وارد چالش کند. اما اگر از قبل با این مشکلات آشنا باشید بهتر می توانید درباره محل قرار دادن گاوصندوق و هزینه های احتمالی تصمیم بگیرید.

محدودیت های قرار دادن گاوصندوق داخل کمد

مشکل اول محدودیت ابعاد : مشکل اولی که قطعا با آن روبه‌رو هستید محدودیت ابعاد است. دو نکته را حتما در انتخاب ابعاد گاوصندوق لحاظ کنید. نکته اول ، اگر سیستم رمز گاوصندوق لمسی و مسطح نیست حتما حدود 4 تا 5 سانتی متر اضافه به عمق محصول در نظر بگیرید. قفل هایی یک فضایی را اشغال می کنند که در ابعاد گاوصندوق عنوان نمی شود اما اگر می خواهید گاوصندوق را داخل کمد بگذارید حتما باید این موضوع را لحاظ کنید تا به مشکل برنخورید. نکته دوم، در نظر گرفتن ارتفاع بیشتر است. اگر گاوصندوق تون باید به زمین پیچ و مهره شود حتما باید ارتفاع محیط حدود 10 سانتی متر فضای آزاد داشته باشد. این فضای آزاد  برای بالابردن گاوصندوق و بستن پیچ و مهره نیاز است. دقت کنید اگر کمد طبقه بندی شده، از طبقه های متحرک استفاده کنید تا هنگام اتصال آنها را بردارید و مجددا بعد از آن سرجای خود قرار بدهید.

مشکل دوم در نظر نگرفتن زوار پایینی : یکی از مواردی که اغلب با آن روبه‌رو می شوید زوار پایینی کمد است که مانع از باز و بسته شدن درب گاوصندوق می شود. یا باید فاصله این زوار تا سطح را پر کنید یا باید محصول را طوری انتخاب کنید که مانعی در باز و بسته شدن درب نداشته باشید.

مشکل سوم خلاء : عموما در کمد ها برای اینکه ظاهر مناسبی داشته باشند کف به کمک چوب پوشانده می شود که از زمین کمی فاصله دارد. شما برای نصب گاوصندوق باید محصول را به زمین بتنی یا موزاییک و سرامیک نصب کنید. برای نصب گاوصندوق باید این خلاء را با بتن بپوشانید تا محصول اصولی و محکم نصب شود.

برای جاساز کردن محصول در خانه موقعیت های مختلفی وجود دارد که در نوشته مرتبط با راه های مخفی کردن گاوصندوق در خانه درباره هرکدام از آنها، مشکلات احتمالی و نکاتی که باید بدانید مفصلا بحث شده است. برخی از راه ها صرفا برای خانه های ویلایی پاسخگو است و در زندگی آپارتمان نشینی ممکن نیست.

دو نکته مهم که نباید از آن غافل شوید

حتی اگر می توانید محصول را به بهترین نحو ممکن مخفی کنید هیچ گاه از ویژگی های مهمی مثل ضدسرقت و نسوز بودن کم نکنید. این دو جزء فاکتورهایی هستند که اگر در محصول رعایت نشده باشند عملا هزینه کردن برای آن بی معنا خواهد بود. فضاهای چوبی در اثر آتش سوزی بسیار مستعد هستند به همین دلیل موضوع نسوز بودن گاوصندوق در شرایط اینچنینی اهمیت زیادی پیدا می کند. حداقل یک گاوصندوق نسوز باید یک ساعت در دمای بالای 900 درجه مقاوم باشد. اگر فضای اطراف محصول با دیواره های بتنی پوشش داده شده دلیل بر انتخاب محصول ضعیف تر نخواهد بود، بتن در آتش سوزی خیلی سریع آسیب می بیند نمی تواند محافظ خوبی برای اسناد و دارایی های شما باشد.