پیدا کردن یک قفل بلوتوثی برای تکمیل یک خانه هوشمند می تواند مشکل باشد. اگر قصد دارید یک خانه هوشمند داشته باشید در اضافه کردن هر وسیله ای به خانه باید موارد زیادی را لحاظ کنید. واقعیت این است که در خانه های هوشمند یک حلقه ضعیف می تواند به کل سیستم آسیب وارد کند و امنیت سیستم را زیرسوال ببرد. به همین ترتیب باید اطمینان حاصل کنید که هر یک عناصری که در خانه هوشمند وارد می کنید با یکدیگر سازگار هستند. وقتی نوبت به هوشمند سازی قفل های درب می رسد قفل های بلوتوثی اولین انتخابی هستند که می توانند خانه هوشمند شما را تکمیل کنند.

قفل های بلوتوثی چیست ؟

فناوری بلوتوث صرفا منحصر به هدفون و گوشی های هوشمند نمی شود. فناوری بلوتوث یک پروتکل ارتباطی بی سیم است که از فرکانس های رادیویی برای برقراری ارتباط با سایر دستگاه ها استفاده می کند. پروتکل ارتباطی بی سیم یک ویژگی اساسی در قفل های هوشمند که کاربرد آن را بهتر می کند. در سیستم های فناوری های هوشمند برای خانه ها سیستم های پروتکل ارتباطی دیگری نیز وجود دارد مانند z-wave و zigbee که محبوب هستند اما بلوتوث تقریبا پرکاربرد ترین و بهترین فناوری است که تا به اینجا در سیستم های هوشمند به کار گرفته می شود. در قفل های بلوتوثی کلید قفل در واقع گوشی شماست و با مچ شدن قفل با گوشی کنترل باز و بسته کردن قفل از طریق تلفن هوشمند انجام می شود.

چه قفلی مکمل خانه هوشمند شما می شود ؟

سوال خوبی است! همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در انتخاب هر جزء از خانه هوشمند باید توجه زیادی داشته باشید. اگر اجزا قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نباشند اختمال آسیب دیدن دستگاه های شما بیشتر می شود. دو نکته مهم در انتخاب قفل بلوتوثی باید در نظر داشته باشید اول اینکه با سایر سیستم های شما هماهنگ شود و دوم کم ترین میزان مصرف انرژی را داشته باشد. در انتخاب قفل های بلوتوثی دقت کنید علاوه بر فناوری بلوتوثی بهره گیری از پروتکل های wifi و یا یکی از z-wave  و zigbee می تواند در یکپارچی دستگاه های شما موثر باشد. همه قفل ها این ویژگی را ندارند و اگر به دنبال یک سیستم هوشمند هستید پیشنهاد می کنیم حتما از یکی از متخصصان این زمینه که در حوزه هوشمند سازی ساختمان ها فعالیت می کنند مشاوره و راهنمایی بگیرید.