با نوسانات قیمت دلار و طلا و  ارز و بیشتر شدن ارزش این اقلام و دارایی ها حفاظت و تامین امنیت آنها بیش از پیش اهمیت دارد. یکی از کارآمد ترین روش ها که از قدیم استفاده می شد گاوصندوق است. داشتن یک گاوصندوق امن و مطمئن می تواند خیال شما را از بابت امنیت دارایی هایتان راحت کند. اما انتخاب و تصمیم گیری درباره گاوصندوق به نوعی که هم امنیت کافی داشته باشد و هم با بودجه شما تناسب داشته باشد می تواند سخت و پیچیده باشد. در اینجا قصد داریم نکات مهمی که در تصمیم گیری درباره  گاوصندوق حتما باید در نظر داشته باشید را مختصر و مفید عنوان کنیم و در ادامه یک وبسایت معتبر معرفی می کنیم تا با خیال راحت بتوانید از محصول مناسب تان را با کمک کارشناسان آنها پیدا کنید.

اطمینان از ضدسرقت بودن گاوصندوق

اولین چیزی که برای همه ما در خرید گاوصندوق اهمیت دارد ضدسرقت بودن آن است. عوامل مختلفی از جمله نوع رمزنگاری، قالب درب و بدنه، جنس بدنه و درب، تعداد زبانه ها و حتی محل قرار گرفتن آنها روی ضدسرقت بودن گاوصندوق موثر است.

نوع رمزنگاری : قفل اولین راه نفوذ برای سارقان است. اگر محصول شما هزار و یک آپشن امنیتی داشته باشد اما قفل آن ضعیف باشد عملا بی فایده خواهد بود. باز کردن برخی قفل ها مانند قفل های مکانیکی برای سارقان دیگر راحت شده اما پیچیدگی سیستم های رمزنگاری گاوصندوق های دیجیتال به نوعی است که به همین راحتی ها باز نمی شوند. در گاوصندوق دیجیتال دقت رمز بالاتر است و به علت پیچیدگی نوع رمزنگاری امکان هک کردن رمز و یا مشکلات اینچنینی عملا بسیار پایین است. اگر یک گاوصندوق دیجیتال از یک برند معتبر انتخاب کنید تقریبا دیگر خیالتان از امنیت محصول راحت خواهد بود.

قالب درب و بدنه : دیلم یکی از ابزار هایی است که به راحتی برای باز کردن درب گاوصندوق ها از آنها استفاده می شود. برای اینکه یک گاوصندوق ضد دیلم شود علاوه بر جنس درب و بدنه که باید مقاوم باشد نیاز است تا قالب درب و بدنه به صورت پلکانی طراحی شود. در حالت پلکانی دیگر دیلم به داخل گاوصندوق نفوذ نمی کند و هیچ تکیه گاهی برای اعمال نیرو نخواهد داشت.

همانطور که در بالا گفتیم عوامل زیادی روی امنیت و ضدسرقت شدن گاوصندوق موثر هستند اما گاهی اوقات اطمینان از برخی آنها مانند جنس و ضخامت درب و بدنه، میزان مقاومت فولاد گاوصندوق و ... کار هر کسی نیست. در این موارد پیشنهاد می کنیم حتما از استاندارد های گاوصندوق کمک بگیرید که میزان مقاومت محصول در برابر ابزار های مکانیکی را به خوبی نشان می دهد. این استاندارد ها صرفا توسط سازمان های استاندارد خارجی انجام می شود و به هیج عنوان در محصولا ایرانی و استاندارد های داخلی دنبال چنین تاییدیه هایی نباشید.

از نسوز بودن محصول غافل نشوید

نسوز بودن اغلب توسط مشتریان نادیده گرفته می شود. روزانه بیش از 65 مورد آتش سوزی در کشور ثبت می شود. در اطمینان از ویژگی نسوز صرفا به گفته شفاهی فروشنده اکتفا نکنید. یک گاوصندوق نسوز حتما باید استاندارد های نسوز را داشته باشد . 1 ساعت نسوز در دمای بالای 945 درجه یک معیار متعادل در یک گاوصندوق نسوز است. اگر صرفا پول و اسناد و مدارک کاغذی و طلا و جواهرات دارید که کار شما راحت است اما اگر در میان وسایلی که می خواهید داخل گاوصندوق نسوز قرار بدهید اقلامی مانند هارد و لپ و تاپ ... وجود دارد که شما باید به دنبال گاوصندوق نسوز مناسب این اقلام باشید.

خرید گاوصندوق خرید پرهزینه ای است. و ریسک و تبعات انتخاب اشتباه در آن بسیار بالاست. در خرید گاوصندوق انتخاب اشتباه می تواند هم خسارت های مالی و هم خسارت های امنیتی به دنبال داشته باشد. در خرید گاوصندوق عجله نکنید خصوصا اگر بار اولی است که به دنبال خرید یک محصول امنیتی هستید باید به خوبی تحقیق کنید و از کارشناسان ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

اسپیتامن نماینده انحصاری و شرکت بازرگانی گاوصندوق های خارجی در ایران است که سال ها در این زمینه فعالیت می کند. اسپیتامن در سراسر ایران دارای شعبات فیزیکی است که می توانید برای خرید حضوری به آنها مراجعه کنید. اما اگر به دنبال مشاوره و راهنمایی خرید گاوصندوق هستید پیشنهاد می کنیم حتما با کارشناسان آنها تماس بگیرید و در خصوص محصول و دغدغه هایی که دارید از آنها مشورت بگیرید.