نصب گاوصندوق داخل کمد و فضاهای بسته مشکلات و دردسر های خاص خودش را دارد. اگر کمد دیواری و فضاهای اینچنینی را برای نصب گاوصندوق تان انتخاب کردید این نوشته به شما کمک می کند تا مشکلات احتمالی را بشناسید و بتوانید از قبل برای آنها فکری کنید.

مشتریان گاوصندوق های خانگی اغلب فضای کمد دیواری و محیط های اینچنینی را برای قرار دادن محصول انتخاب می کنند. قبل از اینکه بخواهید گاوصندوق خانگی تان را انتخاب کنید باید دقیق ابعاد محل و موقعیت را بسنجید . فضاهای بسته تاثیر زیادی روی انتخاب ابعاد در گاوصندوق خانگی دارند و شما باید دقت بیشتری داشته باشید. در نظر گرفتن فضای آزاد اطراف گاوصندوق خانگی، فضایی که توسط سیستم رمزنگاری اشغال می شود و حتی فضای لازم برای اتصال یک گاوصندوق خانگی به زمین را باید در نظر بگیرید.

🛑 خلاء بین کفه چوبی کمد و زمین

 بیشترین مشکلی که در نصب گاوصندوق داخل کمد برای مشتریان ایجاد می شود فضای خالی بین کفه چوبی کمد و زمین است. اغلب در کف کمد ها از یک ورق چوبی استفاده می شود که قبل از هر چیز باید مطمئن شوید زیر این کفه خالی نیست و به زمین متصل شده است. وقتی خلائی بین این کف چوبی و زمین وجود دارد در نصب گاوصندوق عملا پیچ و مهره درست به زمین متصل نمی شوند و این فضای خالی می تواند به شدت روی امنیت و استحکام محصول موثر باشد.

راه حل : در این موقعیت دو راه حل دارید. یا باید آن فضای خالی را با بتن پر کنید یا به طور کلی محل دیگری را برای قرار دادن گاوصندوق انتخاب کنید.

🛑 در نظر گرفتن فضای آزاد اطراف بخصوص از ارتفاع

اگر بالای محل قرار دادن گاوصندوق طبقه قرار دارد باید ببینید این طبقه ها متحرک هستند یا ثابت . اگر طبقه ثابت بود حتما حدود 10 سانتی متر از بالای گاوصندوق باید فضای آزاد در نظر بگیرید. گاوصندوق برای اتصال به زمین باید تا حدودی بلند شود تا در سر جای خود روی محل پیچ قرار گیرد. به طور کلی پیشنهاد می شود گاوصندوق را کامل فیت محیط انتخاب نکنید. بلکه یک فضای آزاد اطراف گاوصندوق تان لحاظ کنید.

🛑 در نظر گرفتن فضای اشغال شده توسط قفل

عموما مشتریان در خرید محصول این نکته را در نظر نمی گیرند. فضای اشغال شده توسط قفل محصول زمانیکه با قفل های کیبوردی، کلیدی و یا حتی مکانیکی سر و کار دارید بسیار مهم است. عموما ابعاد گفته شده در محصول بدون در نظر گرفتن فضای قفل لحاظ می شود. در گاوصندوق های دیجیتال برخی از محصولات به نوعی طراحی شده اند که سیستم رمزنگاری به صرت لمسی و کاملا مسطح است که این دسته از محصولات دیجیتال می تواند در شرایطی که محدودیت فضایی زیادی دارید کاربردی باشد اما در گاوصندوق های دیجیتال با سیستم رمز کیبوردی و یا کلیدی  باید حداقل حدود 5 تا 7 سانتی متر فضای اضافی به عمق محصول در نظر بگیرید. تا در باز  و بسته کردن درب کمد به مشکل برنخورید.

🛑 نصب گاوصندوق به دیوار ممنوع

برخی از مشتریان در نصب گاوصندوق در کمد قصد دارند گاوصندوق را در طبقات قرار بدهند و آن را از بدنه به دیوار متصل کنند. نصب گاوصندوق به دیوار به نسوز بودن آن لطمه وارد می کند و علاوه بر آن امنیت مورد نیاز را ندارد و به راحتی به ضربه زدن آسیب می بیند. محصولاتی که می بینید به دیوار متصل می شوند گاوصندوق نیستند بلکه سیف باکس هایی هستند که به لحاظ نسوز و ضدسرقت بودن مقاومتی ندارند.