در گاوصندوق مانند هر وسیله امنیتی دیگر مبلغی که برای خرید گاوصندوق پرداخت می کنید بابت امنیتی است که به شما ارایه می کند. اگر محصولات امنیتی مانند گاوصندوق و سیف باکس ها را در یک طیف امنیتی در نظر بگیریم سیف باکس ها دقیقا در انتهای این طیف قرار خواهند گرفت. گاوصندوق ها بر اساس نوع مواد اولیه ای که در آنها به کار رفته، جنس و ضخامت فولاد بدنه، نوع سیستم قفل و ... در نقاط مختلف این طیف قرار می گیرند. یکی از عواملی که گاوصندوق را در این طیف می تواند جابجا کند و تاثیر مستقیم روی قیمت گاوصندوق دارد ضخامت و جنس ورق فولاد به کار رفته در گاوصندوق است.

در گاوصندوق های گران تر ورق فولاد گاوصندوق عموما ضخامت بالاتر و جنس بهتری دارند. ورق به کار رفته در قسمت درب گاوصندوق مقاوم تر و ضخیم تر از بدنه در گاوصندوق است. در مدل های فوق امن از فولاد هایی استفاده می شود که در برابر ابزارهای مکانیکی مانند دریل و برش بسیار مقاوم هستند. این گاوصندوق ها دقیقا در سر دیگر طیف قرار می گیرند و مخاطبان خاص خودشان را دارند.

تفاوت قیمت گاوصندوق ها دقیقا با همین طیف تعریف می شود. قیمت گاوصندوق بسته به میزان امنیت و کیفیت محصولات متفاوت است. در خرید گاوصندوق ، بحث امنیت مطرح است. امنیت در این محصولات یعنی خریدن زمان بیشتر. دقیقا همان چیزی که سارق نمی تواند صرف کند. در محصولاتی با قیمت های پایین تر در واقع زمان باز شدن و آسیب دیدن محصول است که کمتر می شود. در این شرایط محصول در طیف قیمت گاوصندوق در محدوده پایین تری قرار می گیرد. برخی از عواملی که تاثیر مستقیم روی قیمت گاوصندوق و همینطور امنیت محصول دارند به راحتی قابل تشخیص نیستند و باید بیشتر درباره آنها تحقیق کرد.

در این طیف گاوصندوق های اداری به نسبت محصولات خانگی کمی قوی تر و البته گران تر هستند. در گاوصندوق های اداری عموما از ورق های فولاد محکم تری استفاده می شود بخصوص اگر گاوصندوق اداری مناسب محیط های صنعتی و نگهداری اسناد و مدارک مهم طراحی شده باشد. مانند گاوصندوق های اداری دو درب.

در گاوصندوق های خانگی بسته به نوع امنیت محصول متفاوت است. در واقع در گاوصندوق های خانگی طیف وسیع تری از امنیت را می توان پیدا کرد. اما به طور کلی در گاوصندوق های خانگی بخصوص در مدل های جدید علاوه بر بحث امنیت بحث زیبایی و دیزاین محصول نیز مهم است. با گذر زمان و اهمیت یافتن ویژگی های زیبایی شناختی و دیزاین و طراحی ، کمپانی گاوصندوق های خانگی محصولاتی را روانه بازار کردند که علاوه بر امنیت ظاهر بسیار زیبایی دارند و از آن طراحی زمخت خارج شده اند.

به لحاظ نوع رمزنگاری گاوصندوق های دیجیتال اغلب از محصولات مشابه مکانیکی امنیت بالاتری دارند. محصولات مکانیکی اغلب قدیمی تر هستند و دست شان برای سارقان رو شده است و فوت و فن باز کردن آن را به خوبی می دانند. اما در گاوصندوق های دیجیتال به علت پیچیدگی رمزنگاری و قفل محصول نفوذ به آنها به این سادگی ها امکان پذیر نیست. هرچند در گاوصندوق های دیجیتال دیجیتالی بودن نوع رمزنگاری نقطه قوت محصولات است اما نباید فراموش کنید که انتخاب قفل از یک برند معتبر مهم ترین بخش انتخاب این محصولات است.