گاوصندوق های دیجیتالی چقدر امنیت دارند؟ آیا این محصولات هک می شوند؟ چه سیستم رمزی در گاوصندوق های دیجیتال معتبر و قابل اعتماد است؟

این روز ها وارد هر فروشگاهی که شوید حتما گاوصندوق های دیجیتال در بین محصولات وجود دارد. محصولاتی که در آنها عموما خبری از کلید و اهرم های مکانیکی و رمز های چرخشی قدیمی نیست . در گاوصندوق های دیجیتال سیستم قفل به کمک وارد کردن یک رمز عددی یا حتی ساده تر اسکن اثرانگشت باز می شود. سرعت عملکرد بالا در باز و بسته کردن گاوصندوق های دیجیتال نسبت به محصولات مشابه مکانیکی قابل توجه است. در مدل های دیجیتال عددی سرعت باز کردن رمز تقریبا 3 برابر مدل های مکانیکی شامل قفل های چرخشی است.

همین سرعت عملکرد بالا گاهی اوقات در میان افرادی که به دنبال خرید گاوصندوق هستند باعث ایجاد ابهام می شود. که آیا این گاوصندوق ها به راحتی توسط سارقان باز می شوند؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر سیستم رمز از یک برند معتبر نباشد می تواند دردساز شود و دقیقا به راحتی با یک شوک الکتریکی هک شود. اما اگر گاوصندوق از یک برند معتبر انتخاب شده باشد هک کردن و شکستن رمز برای ورود به گاوصندوق به این سادگی ها نخواهد بود. در این دسته از گاوصندوق ها عموما توصیه می شود که سراغ محصولات متفرقه نباشید چراکه نه تنها به لحاظ امنیتی گاوصندوق بلکه به جهت پشتیبانی و خدمات نیز به مشکل برخواهید خورد.

در سیستم های رمزنگاری معتبر برای گاوصندوق های دیجیتال می توان به قفل های شرکت سامسونگ اشاره کرد. سامسونگ در زمینه رمز های دیجیتال در دنیا معتبر است و قفل های آن روی تعداد زیادی از گاوصندوق های دیجیتال خارجی اجرا می شود.

در مقایسه محصولات دیجیتال و مکانیکی اگر هر دو محصول استاندارد های لازم را داشته باشد ضریب امنیت گاوصندوق های دیجیتال بالاتر است خصوصا زمانیکه سیستم قفل بر اساس کدهای ژنتیکی طراحی شده اند و به کمک سیستم اثرانگشت باز و بسته می شوند. به لحاظ قیمتی نیز این محصولات در محدوده بالاتری قرار دارند و عموما محصولات گران تری هستند.