اولین راه نفوذ به یک گاوصندوق سیستم قفل محصول است. عموما در گاوصندوق ها قسمت درب را بسیار محکم تر و مقاوم تر از بدنه طراحی می کنند. حتی فولاد به کار رفته در قسمت درب مقاوم ضخیم تر و مقاوم تر از بدنه طراحی می شود. در برخی از گاوصندوق ها اگر بدنه دو جداره باشد و دو ورق فولاد به کار گرفته شود در قسمت درب حتما از 3 ورق استفاده می شود تا امکان نفوذ به گاوصندوق به حداقل برسد. قفل و سیستم رمزنگاری در گاوصندوق ها بخش مهمی است. به همین دلیل بسیاری از کمپانی ها قسمت پشتی قفل را بیشتر تقویت می کنند تا دریل و ابزار های مکانیکی به آن نفوذ نکند.

یکی از دغدغه های اساسی مشتریان در خرید گاوصندوق هم همین موضوع قفل است. عموما این سوال می شود که چه مدل قفلی مناسب تر و امن است ؟ سیستم رمز علاوه بر امنیت تاثیر مستقیمی روی قیمت گاوصندوق نیز دارد. به همین دلیل که در خرید گاوصندوق بحث سیستم قفل اهمیت پیدا می کند.

یکی از سوالات متدوال انتخاب بین گاوصندوق های تمام دیجیتال و ترکیبی است. اینکه کدام یک امن تر است یا کدام مناسب تر است به موارد زیادی بستگی دارد. قبل از هر چیز دقت کنید که سیستم رمز در هر محصولی فارغ از تمام دیجیتال بودن یا نبودن باید اورجینال و اصل باشد. این موضوع بخصوص در گاوصندوق های دیجیتال که روی سیستم های الکترونیکی سوار هستند اهمیت بیشتری دارد.

در انتخاب بین قفل های تمام دیجیتال یا ترکیبی باید مواردی مثل فرکانس استفاده، ضریب امنیت و حتی سلیقه و تجربه شخصی تان را لحاظ کنید. به عنوان مثال اگر شما زیاد سابقه گم کردن کلید دارید قفل های ترکیبی گزینه مناسبی برای شما نخواهند بود و باید به دنبال محصولات تمام دیجیتال باشید. اگر فرکانس استفاده شما زیاد است و در روز از گاوصندوق تان استفاده دارید بهتر است از یک محصول تمام دیجیتال استفاده کنید. قفل های ترکیبی ضریب امنیت بالایی دارند اما در شرایط استفاده مکرر می تواند اذیت کننده باشد. مگر اینکه با یک حساب و کتاب ساده با خودتان به توافق برسید که کمی زمان بیشتر برای باز کردن محصول به امنیت بالایی که در اختیارتان قرار می دهد می ارزد.