در ماه های پایانی سال همیشه تکاپوی زیادی در شهر وجود دارد. عموما افراد برای خرید و آماده شدن برای سال نو در بازار هستند. در این ماه ها عموما آمار سرقت از منازل یک جهش نسبی می گیرد و بازار سارقان داغ داغ می شود. شاید جالب باشد بدانید که ساعت سرقت از 2 و 3 بامداد به ساعت های شروع تاریکی هوا تغییر کرده. دقیقا همان ساعت هایی که شما برای خرید و فعالیت های مختلف در منزل تان نیستید.

از همین حالا باید برای تامین امنیت خانه تان اقدام کنید. راه های زیادی برای بالا بردن ضریب امنیت خانه ها وجود دارد اما باید ببینید کدام راه برای شما مناسب تر و به صرفه تر است. برای اینکه بتوانید تعیین کنید چه راهی برای تامین امنیت خانه شما مناسب است باید یک برآورد نسبی از میزان امنیت نسبی منزل تان داشته باشید.

مثلا خانه شما آپارتمانی دارای نگهبان است یا ویلایی است. طبقه چندم ساختمان ساکن هستید آیا نیازی به حفاظ های پنجره دارید یا خیر؟ راه های ورودی منزلتان را باید شناسایی کنید و ببینید آیا ایمنی کافی دارند ؟

روش های بالابردن ضریب امنیت از نصب دوربین های مداربسته ، درب ضدسرقت و حفاظ های آهنی تا استفاده از گاوصندوق هر کدام کاربرد مشخصی دارد. به عنوان مثال اگر شما جزء آن دست از افرادی هستید که همیشه در منزلتان مقدار زیادی نقدینگی و جواهرات نگهداری می کنید حتما باید یک گاوصندوق مناسب و امن داشته باشید حتی اگر منزل شما مجهز به دوربین های مداربسته و درب های ضدسرقت باشد. اگر بیشتر نگرانی شما از بابت لوازم منزل تان است که بهتر است روی تجهیزات امنیتی نظارتی مانند دوربین مداربسته، آژیر ضدسرقت و درب های آکاردونی و امن تمرکز کنید.

انگیزه سارقان از ورود به منازل چیست ؟

فکر می کنید سارقان بیشتر به دنبال سرقت چه اقلامی هستند. تلویزیون ؟ فرش یا پول و جواهرات ؟

طبق گزارشات عموما هدف سارقان از ورود به منازل سرقت نقدینگی ها و طلا و جواهر است چراکه پیدا کردن این قبیل اقلام و حتی نقد کردن آن ها برایشان راحت تر است. بنابراین وجود یک گاوصندوق خانگی می تواند تا امنیت این قبیل دارایی ها کمک زیادی بکند. اما منظور از گاوصندوق خانگی یک جعبه رمز دار با قفل و کلید نیست بلکه یک گاوصندوق خانگی است که بتواند در شرایط مختلف مقاوم باشد. گاوصندوق خانگی اگر درست انتخاب نشود ممکن است بلای جان دارایی های شما باشد و جای نگهداری آن ها را مشخص کند.

قابل توجه افرادی است که تصور می کنند باید به دنبال یک گاوصندوق خانگی سنگین 1 تنی باشد تا کسی نتواند آن را جابه جا کند. بسیاری از گاوصندوق های سنگینی که در بازار می بینید اصلا نیازی به جابه جایی برای سرقت ندارند بلکه همان جا در محل بدون هیچ دردسری باز خواهند شد فقط کافیست که دستی در قفل سازی داشته باشید.

زمانی که صحبت از خرید گاوصندوق می شود عموما برای مشتریان بحث قیمت مطرح می شود. اما همیشه لازم نیست یک محصول با قیمت بالا  خریداری کنید بلکه محصولاتی در بازار وجود دارند که در محدوده 4 تا 5 میلیون هستند و امنیت مناسبی دارند. در خرید گاوصندوق عجول نباشید، بحث دارایی ها و نقدینگی هایی مطرح است که ممکن است از دست دادن آن ها گران تمام شود. در مشاهده هر محصولی تمام جوانب آن را در نظر بگیرید اگر با قیمت های خیلی بالا یا خیلی پایین روبه‌رو شدید حتما به ویژگی ها و آپشن های امنیتی آن توجه کنید. به طور کلی خرید گاوصندوق یک مسئله زمان بر است ، اگر برای اولین بار است که به دنبال خرید گاوصندوق هستید حتما از کارشناسان و متخصصان این صنعت کمک بگیرید.