اگر این روز ها برای تامین امنیت دارایی های مهم تان به دنبال خرید گاوصندوق هستید کمی دست نگهدارید و با عجله خرید نکنید. بخصوص اگر تجربه ای در خرید گاوصندوق ندارید و برای بار اول است که به دنبال خرید گاوصندوق هستید باید بدانید خرید گاوصندوق یک امر پیچیده و مستلزم تحقیق و بررسی است. در بازار انواع مختلفی گاوصندوق از برند ها و کشور های مختلف وجود دارد. اما نکته مهم اینجاست که کدام یک از این محصولات برای شما مناسب تر است. معیار شما برای خرید گاوصندوق بین این همه محصول باید چه چیزی باشد؟ قیمت ؟ برند ؟ یا کشور سازنده ؟ 

در این جا قصد داریم خیلی خلاصه و مفید درباره محصولاتی که در بازار می تواند بهترین انتخاب شما باشد صحبت کنیم و فوت های فن هایی که لازم است تا در بازار کلاه سرتان نرود را باهم بررسی کنیم. 

هر گاوصندوق که انتخاب می کنید از هر برند و شرکتی باید نسوز و ضدسرقت باشد. این دو فاکتور تقریبا همه جا عنوان شده و جزء مواردی است در گاوصندوق که اصلا قابل چشم پوشی نیست. در یک گاوصندوق اگر این دو ویزگی و پارامتر وجود نداشته باشد بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید چراکه هدف از گاوصندوق تامین امنیت دارایی های مهم است نه نشان دادن محل نگهداری آن ها بدون هیچ امنیتی. برای اطمینان از این دو فاکتور بهترین راه استناد به استاندارد ها و گواهی هایی است که محصول دربافت کرده . به خاطر داشته باشید که برای تایید این دو فاکتور به هیچ عنوان به گفتار شفاهی اکتفا نکنید.

عموما بسیاری از فروشنده ها برای فروش محصول شان یا روش های بازاریابی به گفتار شفاهی اکتفا می کنند و حتی ممکن است امنیت واقعی محصول را عنوان نکنند. به همین دلیل بهترین راه برای اطمینان این است که درب گاوصندوق را باز کنید و لیبل هایی که روی قسمت داخلی درب درج شده است را به دقت بررسی کنید. عموما استاندارد های مهم از جمله استاندارد نسوز و ضدسرقت بودن روی قسمت داخلی درب گاوصندوق درج می شود . روی ایبن لیبل ها میزان مقاومت محصول بر حسب ساعت یا کد های استاندارد درج شده است. 

اگر نسوز و ضدسرقت بودن محصول تایید شد حالا وقت تصمیم گیری درباره ویژگی هایی مثل دیجیتال با مکانیکی بودن محصول است. 

در حال حاضر سهم زیادی از بازار را گاوصندوق های دیجیتال تشکیل داده اند. گاوصندوق های دیجیتال اگر درست طراحی شده باشند حتی در مرحله قبل یعنی تعیین استاندارد های امنیتی رتبه بالاتری می گیرند چراکه ضریب امنیت در گاوصندوق های دیجیتال به نسبت سایر محصولات بالاتر است. در گاوصندوق دیجیتال طراحی برد ها بسیار پیچیده تر است و راه حل باز کردن آن تغییر غیرممکن است مگر اینکه اشکالات فتی وجود داشته باشد که راه جلوگیری از آن خرید از برند های معتبر است. 

یک نکته مهم در گاوصندوق های دیجیتال بحث برندی است که انتخاب می کنید. گاوصندوق های دیجیتال باید از یک برند معتبر انتخاب شوند. اگر با محصول دیجیتالی روبه رو شدید که قیمت خیلی پایینی داشت حتما درباره برند سازنده خوده گاوصندوق و قفل اطمینان حاصل کنید. در حا حاضر در بازار بسیاری از فروشنده ها برای فروش بهتر محصولات، قفل های مکانیکی را با دیجیتال تعویض می کنند. در این موارد عموما از قفل های اصل استفاده نمی شود به همین دلیل امنیت محصول زیر سوال می رود. اگر می خواهید مطمئن شوید گاوصندوقی که انتخاب می کنید به صورت فابریک دیجیتال است یا خیر، بهتر است به وبسایت برند مرکزی مراجعه کنید و محصول مورد نظر را در سایت ببینید که با چه سیستم رمزی ارایه می شود. 

در خرید گاوصندوق بحث امنیت مطرح است، موضوعی که نمی توان ریسک کرد. بلکه باید با دقت و آگاهی کامل جلو رفت. در بحث خرید گاوصندوق بسیار مهم است که اطلاعات اولیه درباره فاکتورهای امنیتی در یک گاوصندوق داشته باشید. در غیر این صورت انقدر محصول فیک و نا امن در بازار زیاد است که به راحتی سرتان کلاه می رود.