بهترین راه برای محافظت از دارایی ها و اقلام با ارزش، استفاده از گاوصندوق است. اما خرید گاوصندوق یک امر تخصصی و مستلزم تحقیق و بررسی است. به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر یک گاوصندوق به لحاظ استاندارد های بین المللی مانند یو ال آمریکا تایید شده باشد برای خرید آن تقریبا باید پول بیشتری پراخت کرد. زمان خرید و تصمیم گیری برای هر گاوصندوق، از هر برند و شرکتی از امنیت و برند محصول گرفته تا همخوانی آن با سایر بخش های محیط باید در نظر گرفته شود. در صنعت گاوصندوق همگام بودن با تکنولوژی بحث مهمی است چراکه دیر یا زود، دست محصولات قدیمی برای سارقان رو می شود و می توانند به آن ها دستبرد بزنند.

تنوع محصولات و گاوصندوق های خانگی موجود در بازار گاهی اوقات انتخاب را برای مشتری سخت می کند. از گاوصندوق های خانگی با قفل های چرخشی قدیمی تا محصولات جدید و لوکسی که در نگاه اول شاید هیچ شباهتی به یک گاوصندوق خانگی نداشته باشند. یک گاوصندوق خانگی قبل از هر چیز باید با ارزش دارایی هایی که قرار است در آن نگهداری کنید متناسب باشد.

با این کار تا حدی می توان یک امنیت نسبی از گاوصندوقی که نیاز دارید بدست آورد. در گاوصندوق های خانگی جدید با توجه به شرایط آپارتمان نشینی و  زندگی امروزی، خبری از وزن های بالا نیست و بیشتر تمرکز کمپانی ها برای تولید گاوصندوق خانگی روی سیستم های رمزنگاری و آپشن های امنیتی مانند گلس لاک و آژیر ضدسرقت قرار گرفته است.

ایران در رتبه چهارم کشور های حادثه خیز در دنیا قرار دارد. این یعنی احتمال از دست دادن دارایی ها بر اثر آتش سوزی یا بلایای طبیعی کمتر از احتمال سرقت آن ها نیست. اما با این وجود مشتریان گاوصندوق بیشتر روی مقاومت محصول در برابر سرقت تمرکز می کنند و کمتر به دنبال اطمینان از مقاومت آن در برابر آتش سوزی یا حتی بلایای طبیعی هستند. البته با توجه به شرایط و نگرانی ها از بابت دستبرد و سرقت این موضوع کاملا طبیعی است.

اما فراموش نکنید که یکی از فاکتور های اساسی در هر گاوصندوقی، نسوز بودن آن محصول است. اما صرفا یک تک واژه نسوز برای اطمینان از این ویژگی کافی نیست. گاوصندوقی نسوز است که توسط استاندارد های معتبر دنیا دارای تاییدیه رسمی fireproof باشد. گاوصندوق نسوز حتما باید دارای یک استاندارد معتبر باشد که نسوز بودن آن را تایید کند. این تاییدیه عموما به صورت یک نمودار که نشان دهنده میزان مقاومت گاوصندوق بر حسب دما در واحد زمان است روی قسمت داخلی درب گاوصندوق درج می شود. در خرید گاوصندوق فراموش نکنید حتما این لیبل را چک کنید، چراکه بهترین راه برای اطمینان از نسوز بودن گاوصندوق است.

برای اینکه نگرانی از بابت امنیت گاوصندوق تان نداشته باشید بهتر است محصولتان را از یک برند معتبر انتخاب کنید. یکی از برند های معتبر گاوصندوق در ایران، ایگل یک برند کره ای است که انواع محصولات خانگی و اداری را تولید می کند. محصولات ایگل نه تنها در سطح آسیا بلکه در کشور های پیشرفته آمریکا و اروپایی نیز به عنوان یک گاوصندوق مطابق با استاندارد های جهانی شناخته شده. ایگل در محصولات خود از تخصص و مهارت شرکت هایی مانند سامسونگ در طراحی بردهای سیستم رمزنگاری استفاده کرده است.

فروشگاه آنلاین "مسترسیف"، یکی از فروشگاه های معتبر در صنعت گاوصندوق ایران است. در این فروشگاه دیگر جای نگرانی از بابت امنیت محصولات وجود ندارد چراکه تمام گاوصندوق های آن دارای استاندارد های بین المللی هستند. برای انتخاب محصول مناسب تان  می توانید سری به وبسایت مسترسیف بزنید و از کارشناسان آن ها مشاوره بگیرید.

منبع : خبرگزاری مهر