در خرید گاوصندوق یک سری موارد مشترک وجود دارد که فرقی نمی کند به دنبال گاوصندوق خانگی هستید یا اداری، در هر صورت این موارد باید در گاوصندوقی که انتخاب می کنید وجود داشته باشد. در این جا این موارد و اشتراکات را در خرید گاوصندوق بررسی کنیم و در مطالب بعدی درباره جزئیات مهم در خرید هر گاوصندوق مفصلا صحبت می کنیم. 

در هر گاوصندوقی، از هر برند و نوعی دقت کنید که محصول باید ضدسرقت باشد. ضدسرقت بودن یک گاوصندوق بسته به موارد زیادی متغییر است و level  های مختلفی را شامل می شود. یک گاوصندوق باید نوعی طراحی شده باشد که در وهله اول به شما اطمینان بدهد که در برابر دیلم و ابزار های مکانیکی مقاوم است و با یک دریل قفل آن آسیب نمی بیند.

میانبر : بهترین میانبر برای اطمینان از امنیت گاوصندوق در برابر ابزار های مکانیکی و سرقت، استناد به استاندارد هایی است که مراکز معتبر ارایه می دهند. در این استاندارد ها محصولات با ابزار های متفاوت تست می شوند و در صورت تایید محصول دارای یک رتبه امنیت مشخص است.

دومین فاکتوری که در هر گاوصندوقی باید رعایت شده باشد، نسوز بودن گاوصندوق است. در اینجا به این موضوعی کاری نداریم که رتبه نسوز گاوصندوق چقدر است. بلکه فقط نسوز بودن برای ما مهم است. یک گاوصندوق نسوز باید در حد متعارف به مدت 1 ساعت در دمای کوره نسوز باشد.

میانبر : بهترین میانبر برای اعتماد از ایمنی محصول در برابر آتش سوزی و نفوذ حرارت، استاندارد های معتبری است که در این زمینه ارایه می شود. استاندارد ul آمریکا، ksg کره، jis ژاپن از استاندارد های معتبر در این زمینه است.

سیستم رمزنگاری معتبر : سیستم رمزنگاری به نوعی زیر مجموعه ضدسرقت بودن گاوصندوق است اما از آن جایی که بحث مهمی است جداگانه بررسی می کنیم. در یک گاوصندوق سیستم رمزنگاری باید طوری طراحی شده باشد که غیر قابل نفوذ و ضددریل باشد. در انتخاب سیستم رمزنگاری از هر نوعی که باشد مکانیکی، دیجیتال یا حتی ترکیبی از یک برند معتبر انتخاب کنید تا از پیچیدگی و امنیت آن اطمینان داشته باشید.

در این جا درباره نکات و مشترکات در خرید گاوصندوق صحبت کردیم، در مطالب بعدی تخصصی درباره زیر و بم انتخاب هر دسته از محصولات به صورت مجزا صحبت می کنیم.