به دنبال گاوصندوق اداری برای سازمان و کسب و کار و خود هستید؟ می دانید باید دنبال چه ویژگی هایی در گاوصندوق اداری باشید؟

گاوصندوق اداری قلب امنیت یک شرکت است. در همه ادارات و سازمان ها، مدارک و اسناد مهمی وجود دارد که از دست دادن آن ها تقریبا غیرقابل جبران است. از دسته چک ها و نقدینگی ها گرفته تا اسناد کارکنان و مالیات و سرمایه گذاری ها. یک گاوصندوق اداری دیگر جای هیچ نگرانی برای دستبرد یا هر آسیب دیگری به مدارک و اسناد مهم باقی نمی گذارد. گاوصندوق های اداری زیادی در بازار وجود دارد که گاهی اوقات تصمیم گیری را دشوار می کند.

  • قبل از هرچیزی تعیین کنید که قرار است در گاوصندوق چه چیزی نگه داری کنید. اسناد و مدارک کاغذی؟ پول و نقدینگی ؟ اقلام دیجیتالی مانند CD یا کارت حافظه ؟ این موضوع به شما کمک می کند تا مشخص کنید دقیقا باید دنبال چه گاوصندوقی با چه رتبه نسوزی باشید. برخی از اسناد مانند اقلام دیجیتالی یا مغناطیسی، در برابر آتش سوزی حساس تر هستند و تقریبا در دمای بالای 50 درجه به کلی آسیب می بینند. محصولات مناسب این اقلام طوری طراحی شده اند که مقاومت بیشتری دربرابر آتش سوزی و دمای بالا دارند. در نوشته های بعدی بیشتر درباره تعیین ویژگی نسوز بودن گاوصندوق صحبت خواهیم کرد. 
  • دومین نکته مهم، بررسی میزان مقاومت ساختمان است. این نکته برای افرادی که به دنبال گاوصندوق های سنگین و بزرگ هستند بسیار مهم است. گاوصندوق های اداری در ابعاد بالا عموما گاوصندوق های سنگینی هستند . از قبل باید بررسی کنید که آیا ساختمان شما توان مقاومت وزن بالا در واحد مربع را دارد یا خیر .
  • بهترین سیستم رمزنگاری در گاوصندوق های اداری، سیستم دیجیتال است. با توجه به اینکه تناوب استفاده از گاوصندوق های اداری در روز زیاد است نباید از قفل های پیچیده استفاده کرد. سیستم رمزنگاری این گاوصندوق ها باید ضمن داشتن امنیت بسیار ساده طراحی شده باشد تا با یک رمز عبور و یا اسکن اثرانگشت باز شود. این سادگی به معنی کاهش ضریب امنیتی نیست بلکه به معنی سهولت کاربری است. قفل های دیجیتال در عین اینکه به نسبت سایر سیستم های رمزنگاری امنیت بیشتری دارند،  کاربری آسان و ساده ای دارند. 

تا اینجا 3 موضوع مهم و کلی در گاوصندوق های اداری را بررسی کردیم، انتخاب گاوصندوق یک موضوع تخصصی و نیازمند تحقیق و بررسی است. در مطالب بعدی این وبلاگ  بیشتر درباره مباحث جزئی در گاوصندوق ها صحبت می کنیم.