این روز ها اخبار زیادی از وضعیت امنیت و افزایش آمار سرقت می شنویم و علت آن نگهداری طلا و جواهر و وجوهات نقدی در منزل عنوان شده. همه می دانیم که نگهداری مقداری وجه نقد یا طلا و جواهر در منزل همیشه لازم است و از طرفی نگهداری این اقلام بدون داشتن محیط مناسب برای آن ها قطعا کار عاقلانه ای نخواهد بود. اما دو راهکار برای نگهداری وجه نقد و طلا و جواهر وجود دارد. یکی صندوق امانات بانک و دیگری خرید گاوصندوق خانگی. صندوق امانات بانک ها همیشه گزینه مناسبی نیستند و دلیل آن بیشتر محدودیت زمانی دسترسی به امانات است. صندوق امانات، بیشتر برای مواقعی کاربرد دارد که مطمئن باشید به مدت طولانی و مشخصی احتیاج به امانات خود در بانک نخواهید داشت.  به عنوان یک راه جایگزین، گاوصندوق های خانگی یعنی راهکار دوم  پیشنهاد می شود اما توجه داشته باشید که منظورمان از گاوصندوق خانگی هر جعبه فلزی قفل داری نیست. گاهی اوقات شما با داشتن یک گاوصندوق غیر استاندارد صرفا جای وسیله های با ارزشتان را به سارقان نشان داده اید و زحمت جستجو در خانه برای یافتن پول و طلاو جواهر  را از دوش آن ها  برداشته اید.

گاوصندوق خانگی بهترین راه محافظت از دارایی ها 

یکی از بهترین راه ها برای محافظت از اسناد و مدارک مهم و نقدینگی ها در این شرایط استفاده از گاوصندوق خانگی است. اما منظور از گاوصندوق خانگی یک جعبه فلزی قفل دار نیست بلکه باید نسوز و ضدسرقت طراحی شده باشد. گاوصندوق خانگی به شما اطمینان می دهد که جای دارایی های شما امن است. یک گاوصندوق خانگی اگر درست انتخاب شود می تواند از خیلی جهات امنیت دارایی های شما تضمین کند. از بلایای طبیعی گرفته تا دستبرد و سرقت. نسوز و ضدسرقت بودن گاوصندوق دو فاکتور مهم و اساسی در یک گاوصندوق خانگی است.

نسوز بودن جزء فاکتور های اساسی یک محصول 

نسوز بودن جزء فاکتور های اولیه یک گاوصندوق است اما از کجا باید مطمئن شویم که یک گاوصندوق نسوز است؟ بهترین راه برای اطمینان از نسوز بودن گاوصندوق استناد به ویژگی ها و اطلاعاتی است که در مشخصات یک گاوصندوق ذکر می شود. اگر گاوصندوق نسوز باشد روی قسمت داخلی درب محصول، یک لیبل نسوز درج می شود که در آن تمام اطلاعات گاوصندوق مبنی بر زمان نسوز بودن بر حسب دما عنوان می شود. اگر می خواهید بیشتر درباره ویژگی نسوز بودن گاوصندوق بدانید مقاله مرتبط با نسوز بودن گاوصندوق، فاکتور مهم خرید را مطالعه کنید. 

ضدسرقت بودن گاوصندوق دومین فاکتور اساسی یک محصول 

توجه داشته باشید که گاوصندوق شما به معنای واقعی ضد سرقت باشد. یعنی از قفل گاوصندوق گرفته تا نصب آن را باید در نظر بگیرید. عموما برای منازل از گاوصندوق های دیجیتال استفاده می شود. مزیت این قبیل گاوصندوق ها به نسبت محصولات دیگر مانند سهولت و سرعت باز شدن درب، امنیت بالای آن در صورتی که توسط یک برند معتبر طراحی شده باشد، چند کاربره بودن قفل ها و قابلیت ترکیب شدن چند رمز، موجب شده تا مشتریان گاوصندوق خانگی بیشتر به سمت گاوصندوق های دیجیتال مایل باشند. اگر گاوصندوق شما دارای استاندارد EUROGRADE است که خیالتان از ضد سرقت بودن محصول باید راحت باشد. اما اگر این استاندارد را ندارد نگران نباشید. با کمی ریزبینی و دقت می توانید درباره امنیت محصول اطمینان حاصل کنید.