گاوصندوق دیجیتال ، حاصل ورود تکنولوژی به صنعت گاوصندوق است. عموما وقتی درباره گاوصندوق صحبت می کنیم همه به دنبال کلید های مکانیکی و اهرم های زمختی هستیم و طبق یک پیش فرض ذهنی، همه تصور می کنند، این قبیل گاوصندوق ها امن تر هستند.

تکنولوژی از صنعت گاوصندوق عقب نمانده و امروزه با ورود گاوصندوق دیجیتال دیگر خبری از کلید و اهرم روی گاوصندوق ها نیست. البته باید بدانید که گاوصندوق های مکانیکی شامل کلید و اهرم هنوز در این صنعت تولید می شوند و مشتریان بخصوص خودشان را دارند.

در خرید گاوصندوق دیجیتال چند نکته مهم وجود دارد که نباید از آن ها غافل شوید

برند سازنده قفل در گاوصندوق های دیجیتال نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید.

 قفل گاوصندوق اولین سیستم امنیتی و اولین سد امنیتی محسوب می شود. در گاوصندوق دیجیتال این سد کاملا الکترونیکی بوده و باید مطمئن شد که با یک شوک الکتریکی از کار نمی افتد.

قفل دیجیتال عموما چند کاربره است.

اگر تعداد کاربران گاوصندوق بیش از 1 نفر است حتما توجه داشته باشید که برای چند کاربر طراخی شده مثلا قفل های بایومتریک عموما 10 کاربره هستند.

دقت رمز قفل چقدر است

دقت رمز در قفل های دیجیتال نکته مهم دیگری است که عموما مشتریان گاوصندوق به آن توجه ندارند. مثلا در برخی از قفل ها امکان وارد کردن رمز 4 رقمی وجود دارد اما در یک گاوصندوق بین 4 تا 20 رقم می توانید رمز وارد کنید. ممکن است رمز شما یک رمز 10 رقمی باشد. هرچه دقت رمز گاوصندوق بالا تر است به لحاظ امنیت می تواند بهتر باشد.

هر گاوصندوقی که می خرید اعم از گاوصندوق دیجیتال یا حتی گاوصندوق دکوراتیو، نسوز بودن را فراموش نکنید. گاوصندوق قبل از هرچیز باید بتواند امنیت دارایی های شما را فراهم کند و این امنیت صرفا به ایمنی در برابر سرقت محدود نمی شود بلکه موارد غیرقابل پیش بینی مثل آتش سوزی و حتی سقوط آوار و سیل را نیز باید در نظر بگیرید.