گاوصندوق خانگی برای هر خانه ای ممکن لازم باشد. طی یک نظر سنجی در آمریکا از هر 4 آمریکایی یکی از آن ها یک مدرک مهم خود را از دست داده که خیلی به دردسر افتاده است. وقتی گفته می شود گاوصندوق خانگی، همه فک می کنند باید دلار و طلا داشته باشند اما زمانی که یکی از مدارک پزشکی یا پاسپورت و بیمه یا هر مدرک مهم دیگری را گم می کنید متوجه می شوید که گاوصندوق خانگی صرفا برای نگهداری دلار و طلا نیست.

گاوصندوقی که برای نگهداری دلار و طلا استفاده می شود باید خیلی امن تر از یک گاوصندوق باشد که صرفا قصد نگهداری مدارک در آن دارید، مگر اینکه مدارک شما آنقدر مهم و حیاتی باشند که اهمیت بالایی داشته باشند.

همیشه اسناد و مدارک و طلا و پول برای گاوصندوق نیست. گاهی اوقات برخی از ما اقلامی داریم که ارزش معنوی زیادی دارند. تصور کنید طی یک اتفاق غیر قابل پیش بینی تمام عکس های قدیمی شما از بین برود یا هدیایی که خیلی برای شما ارزشمند هستند از بین برود. دارایی هایی که حتی بهترین بیمه گذاران هم نمی توانند آن ها را بیمه کند.

گاوصندوق خانگی می تواند در حد یک باکس کوچک برای نگهداری این قبیل از دارایی ها باشد یا یک گاوصندوق لوکس و زیبا که برای هر اقلامی از جواهرات گرفته تا پول، فضاسازی شده باشد.

امروزه گاوصندوق های لوکس خانگی وجود دارند که شاید در نگاه اول هیچ شباهتی به یک گاوصندوق نداشته باشند و بیشتر شبیه به یک میز خوش و آب رنگ در منزل شما جا خوش کند. این قبیل از گاوصندوق های خانگی برای افرادی طراحی شده که به دکوراسیون محیط شان اهمیت می هند و برای آن ها مهم است که یک گاوصندوق مناسب با دیزاین محیط داشته باشند تا مجبور به پنهان کردن ان نباشند.