خرید گاوصندوق مناسب در بازار امروز که مملو از گاوصندوق های متفاوت از برند های مختلف ایرانی و خارجی شده مشکلات خودش را دارد. هر فروشگاه سعی می کند محصول خودش را پررنگ تر و ایمن تر جلوه بدهد. آن چیزی که مهم است، انتخاب بهترین گاوصندوق متناسب با  بودجه شخصی شماست. وقتی قیمت گاوصندوق مطرح می شود انتخاب های شما محدود تر می شوند و باید بتوانید طبق یک سری معیار های اصولی و مشخص که در راهنمای خرید گاوصندوق عنوان شد بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این جا قصد داریم عواملی که روی قیمت گاوصندوق موثر است را عنوان کنیم.

اولین عامل و ساده ترین آن بحث ابعاد و سایز گاوصندوق است. وقتی تمام ویژگی های یک گاوصندوق از قفل، لولاها، جنس بدنه و زبانه ها و ... یکسان باشد. آن چیزی که می تواند قیمت گاوصندوق را تغییر بدهد ابعاد گاوصندوق است. خیلی ساده عنوان کنیم، گاوصندوق هرچقدر بزرگ تر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت.

دومین عامل، نوع قفل است.

گاوصندوق دارای قفل دیجیتال، قیمت بالاتری به نسبت قفل های مکانیکی دارد. گاوصندوق دارای قفل اثرانگشتی و یا ترکیبی جزء گاوصندوق های گران تر محسوب می شوند.

برند سازنده قفل و گاوصندوق

گاوصندوق به دلیل جنبه امنیتی که دارد، بحث برند های معتبر نیز در آن بولد می شود. قطعا گاوصندوق یک برند معتبر اروپایی یا کره ای با گاوصندوقی که در یک کارگاه ناشناس تولید می شود قابل قیاس نخواهد بود.

امکانات امنیتی

هرچقدر امکانات امنیتی در یک گاوصندوق بیشتر باشد، گاوصندوق ارزش بیشتری دارد. گاوصندوقی که در آن برای امنیت صرفا به زبانه ها و لولا ها اکتفا شده با یک گاوصندوقی که دارای آپشن هایی مانند سیستم گلس لاک یا تاخیر است قابل قیاس نیست. آپشن های امنیتی در کنار اصول همیشگی و استاندارد یک گاوصندوق می تواند امنیت خوبی را برای محصول فراهم کند.