سیستم های وایرلس و بی سیم در حال حاضر کاربرد های زیادی دارد. یکی از این کاربرد ها در سیستم های دوربین مداربسته است. اگر بخواهیم درباره مهم ترین ویژگی دوربین های مداربسته بی سیم یا وایرلس صحبت کنیم باید بگوییم که تا حد زیادی از دست سیم کشی و کابل کشی ها راحت می شویم و به نوعی کار تمیز و جمع و جور است.

اما این سیستم ها قطعا بدون عیب نیستند  و در کنار مزایایی که دارند نقاط ضعفی هم دارند که باید قبل از خرید آن آگاهی داشته باشید.

همین گوشی موبایل که در دست همه ما وجود دارد به عنوان یک سیستم وایرلس حساب می شود که همه تجربه قطع شدن اینترنت و آنتن و ... داشته ایم. این موضوع در گوشی موبایل شاید خیلی بولد نباشد اما برا یک سیستم امنیتی مثل دوربین مداربسته یک ضعف مهم است.

موضوع بعدی در دوربین های مدار بسته وایرلس یا بی سیم اختلال در عملکرد آن با یک دستگاه نویز است. شاید این تجربه را داشته باشید که آنتن تلویزیون شما یک دفعه دچار مشکل می شود. نویز انداختن در سیستم های دوربین مداربسته بی سیم نیز همانند همین مورد است . این مورد برای یک دوربین مداربسته یک نقطه ضعف بزرگ است به این صورت که نصب دوربین مداربسته وایرلس یا بی سیم در تمامی مکان های امنیتی ممنوع است.

 وقتی درباره بی سیم صحبت می کنیم، در فکر مشتری این موضوع ایجاد می شود که تحت هیچ شرایطی به سیم و کابل نیاز نیست اما شما در این قبیل دوربین ها احتیاج به یک کابل تامین برق می شوید. هرچند که در این دوبین ها امکان استفاده از باتری برای تامین انرژی وجود دارد اما این موضوع برای یک سیستم امنیتی مانند دوربین عاقلانه نیست، سیستم های باتری به عنوان یک پشتیبان انرژی در دوربین های مداربسته کاربرد دارند تا در صورت قطعی برق دوربین به کمک باتری کار کند.