در مقاله امنیت منزل تمامی راهکارهای تامین امنیت را بررسی کردیم که در یکی از موارد به دوربین های مدار بسته اشاره شد. در این جا قصد داریم مواردی که قبل از انتخاب دوربین مدار بسته لازم است بدانید را بررسی کنیم.

دوربین مدار بسته دزدگیر نیست! دوربین های مدار بسته در واقع یک سیستم نظارتی و منفعل است و نمی توان از آن توقع یک سیستم دزدگیر داشت. اگر به دنبال یک سیستم هشدار دهنده هستید که در مواقع لزوم نقش بازدارندگی داشته باشد قطعا دوربین مدار بسته برای شما کاربرد نخواهد داشت. بهترین حالت برای کاهش و جلوگیری از وقوع جرم استفاده همزمان از دوربین مداربسته و دزدگیر است. در واقع دوربین مدار بسته در صورتی که طبق اصول نصب شود می تواند از تمامی روند وقوع جرم برای شما تصاویر با کیفیت ضبط کند که قطعا مفید خواهد بود.

در مورد هزینه های دوربین مدار بسته کامل جستجو کنید. اگر به دنبال نصب دوربین مداربسته هستید حتما هزینه های آن را برآورد کنید. چراکه هزینه نصب دوربین برآیندی است از نوع و تعداد دوربین های به کار رفته. اگر تمایلی به پرداخت هزینه برای نصب یک دوربین مناسب ندارید به کل از آ« منصرف شوید و به دنبال راه حل های دیگر باشید. نصب یک دوربین بی کیفیت یعنی دور ریختن پول! وقتی دوربین شما قدرت تشخیص چهره ندارد یا در فاصله کمی دورتر تصاویر واضحی به شما نمی دهد چطور توقع دارید برای شما کاربردی باشد؟ همان طور که گفته شد دوربین یک ابزار نظارتی است، نه از کیفیت آن باید کاست نه از تعدادی که برای محیط شما لازم است.

برای خرید یک دوربین مدار بسته حتما توجه داشته باشید که از یک مرکز معتبر درخواست ارایه خدمات داشته باشید. چراکه فرد نصاب تمام زوایای منزل یا محل کار شما را بررسی می کند و به زاویه و برد تمام دوربین ها آشنا است. موضوع بعدی بحث خدمات پس از فروش است. اگر دوربین شما به مشکلی برخورد که نیاز به ارایه خدمات بود آیا مرکز برای این زمینه خدماتی خواهد داشت؟ 

قبل از خرید مراقب باور های اشتباه باشید!

فیلم های ضبط شده توسط دوربین شما به هیچ عنوان قابل ارتقا کیفیت با نرم افزار های پلیس نیست. با این تفکر اشتباه به دنبال دوربین های با کیفیت پایین نباشید.

دوربین های بیسیم محدودیت های زیادی دارند، در محیط باز تا فضای 40 متر پاسخگو خواهد. عموما این دوربین ها به تنهایی نمی توانند نتیجه خوبی داشته باشند و به صورت مکمل قابل استفاده هستند. مثلا در مقاله مکان های مناسب برای نصب دوربین عنوان شد که برای پنجره های پشتی می توان از دوربین های مدار بسته بیسیم در کنار سیستم اصلی استفاده کرد.

حتما توجه داشته باشید که کیفیت و زوم دوربین شما قابلیت تشخیص چهره داشته باشند.

دوربین های مدار بسته احتیاج به رسیدگی دارند.هفته ای یکبار باید بررسی شود تا در صورت بروز مشکل هرچه زودتر حل شوند.

و اما موضوع مهم دیگری که حتما باید قبل از اقدام برای نصب این سیستم امنیتی بدانید، قوانین نصب دوربین مدار بسته است. در مواردی شما مجاز به نصب دوربین نمی باشید و باید حکم قضایی دریافت کنید.