به گزارش جهان نیوز، طبق گزارش رئیس پلیس آگاهی تهران، علت افزایش آمار سرقت از منازل، نگهداری وجوهات نقدی و طلا و جواهر در منازل عنوان شده. نگهداری این قبیل دارایی ها بدون داشتن محیطی امن برای نگهداری آن ها ریسک بالایی دارد.

بنابراین بهتر است قبل از تقدیم آن ها به سارقان فکری برای تامین امنیت شان کرد. دو راه برای نگهداری مطمئن اسناد و اقلام مهم وجود دارد. یکی استفاده از خدمات بانکی مانند صندوق های امانات و دیگری استفاده از گاوصندوق است که بسیاری از محدودیت ها و مشکلات صندوق امانات مانند دسترسی در تایم های اداری، بلوکه شدن های قانونی و رفت و آمد های مکرر به بانک را ندارد و اگر درست انتخاب شود با یکبار پرداخت هزینه می تواند سال ها بدون هیچ کارمزدی، امنیت دارایی های شما را تامین کند.
 

گاوصندوق خانگی، محافظ دارایی‌های ارزشمند شما


هرچند تمرکز افراد در خرید گاوصندوق عموما روی ضدسرقت بودن محصول است اما خطر از دست دادن دارایی ها در اثر آتش سوزی کمتر از سرقت نیست. در واقع نسوز بودن و مقاومت گاوصندوق در برابر آتش سوزی یک فاکتور مهم است که نباید از آن غافل شد. اگر گاوصندوق مطابق استاندارد های بین المللی ساخته شده باشد و تاییدیه های رسمی نسوز و ضدسرقت بودن را دریافت کرده باشد می تواند در شرایط مختلف به بهترین نحو از دارایی های شما محافظت کند. اما چالش اصلی در خرید گاوصندوق، پیدا کردن محصولی متناسب با این ویژگی ها در بازاری است که هر کس گاوصندوق و برند های مشخصی را معرفی و تبلیغ می کند. 

پیدا کردن گاوصندوق خانگی که مطابق استاندارد های بین المللی، امن باشد در مرحله اول نیازمند داشتن اطلاعات اولیه در خصوص فاکتورهای مهم در محصول و در مرحله بعد نحوه شناسایی آن ها در گاوصندوق های خانگی است. امروزه مراکز زیادی مانند UL وجود دارند که محصولات را بر اساس ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آتش سوزی یا سرقت تست و درجه بندی می کنند. این درجه بندی ها عموما به صورت یک لیبل روی قسمت داخلی درب گاوصندوق خانگی ثبت می شود که راهنمای خوبی برای مشتری است. گام مهم بعدی در تصمیم گیری برای یک گاوصندوق خانگی تعیین ارزش دارایی هایی است که قرار است نگهداری کنید. با این کار یک برآورد نسبی از گاوصندوق خانگی که لازم دارید پیدا می کنید و می توانید بر اساس استاندارد هایی که از آن ها صحبت کردیم، گاوصندوقی با درجه امنیتی مناسب انتخاب کنید تا هم خیالتان از بابت امنیت دارایی ها راحت باشد و هم اینکه متناسب با نیازتان هزینه کنید. اما گام مهم و نهایی، تعیین سیستم رمزنگاری در گاوصندوق خانگی است. سیستم رمز اولین راه نفوذ به یک گاوصندوق خانگی است و همین موضوع نشان دهنده میزان اهمیت آن در محصول است.  

به مشتریان گاوصندوق خانگی عموما محصولات دیجیتال پیشنهاد می شوند.

گاوصندوق های دیجیتال انتخاب مناسبی برای این کاربرد هستند. این محصولات تقریبا سهم زیادی از بازار را به خودشان اختصاص دادند و طرفداران زیادی بین مشتریان دارند.

سرعت عملکرد و ضریب امنیت محصولات دیجیتال با اختلاف زیادی به نسبت سایر محصولات بالاتر است. در گاوصندوق های دیجیتال دیگر خبری از کلید و رمز های چرخشی قدیمی نیست و حتی در مدل های بایومتریک نیازی به حفظ کردن رمز عبور نخواهید داشت.

در بحث خرید گاوصندوق یکی از مهم ترین دغدغه های مشتریان بحث قیمت گاوصندوق و هزینه ای است که باید برای آن بپردازند . هرچند خرید گاوصندوق مطابق با استاندارد های بین المللی نسبت به محصولات داخلی عموما به بودجه بیشتری نیاز دارد اما هزینه کردن بابت یک گاوصندوق امن یک سرمایه گذاری سودمند و بلند مدت است. البته تمام گاوصندوق های مناسب در بازار گران قیمت نیستند. اگر قیمت گاوصندوق تنها پارامتری است که ممکن است شما را از خرید گاوصندوق با کیفیت منصرف کند نگران نباشید. با جستجو در بین محصولات موجود در مستر سیف می‌توانید گاوصندوق های با کیفیت کره‌ای با قیمتی نزدیک به محصولات داخلی پیدا کنید. در انتها فراموش نکنید که سطح امنیتی گاوصندوق مهمترین پارامتر تاثیر گذار هنگام خرید است. توانایی حفاظت از دارایی‌های ارزشمند شما بسیار مهم‌تر از قیمت گاوصندوق و هزینه‌ای است که برای آن می پردازید.

یکی از مراکز معتبر برای جستجو و انتخاب گاوصندوق وبسایت “مسترسیف” است. مسترسیف “مرجع تخصصی گاوصندوق های امن و کره ای” است. در مسترسیف انتخاب محصول بسیار ساده است. نگرانی از بابت امنیت محصول انتخابی وجود ندارد فقط کافیست به کمک مشاوران آن ها با توجه به دغدغه ها و نگرانی هایی که دارید بهترین محصول را انتخاب کنید. 

منبع : جهان نیوز