به دنبال هر مدل گاوصندوقی که هستید یک سری فاکتورهای اساسی باید در آن ها رعایت شده باشد که یکی از آن ها اطمینان از نسوز بودن گاوصندوق است. با توجه به آمار و ارقام آتش سوزی احتمال از دست دادن دارایی ها از طریق آتش سوزی و حریق کمتر از سرقت و دستبرد نیست. گاوصندوقی که خریداری می کنید حتما باید حداقل های یک گاوصندوق نسوز در آن رعایت شده باشد.

زمانی که در فروشگاه ها به دنبال گاوصندوق مناسب تان هستید سعی کنید کمی تخصصی تر درباره ویژگی های گاوصندوق سوال بپرسید، مثلا صرفا عنوان نسوز برای یک گاوصندوق کافی نیست، شما باید بدانید که گاوصندوق در چه دمایی و به چه مدت نسوز است. یا برای چه اقلامی نسوز طراحی شده.

در یک گاوصندوق نسوز باید 3 فاکتور را در کنار هم بررسی کنید. این 3 فاکتور به شکل یک لیبل مشخص در قسمت داخلی درب گاوصندوق قرار می گیرد. دما، زمان و نوع اقلام قابل نگهداری. گاوصندوق ها به منظور دریافت تاییدیه نسوز بودن توسط مراکز معتبر مختلفی مانند ul یا ksg  تست می شوند، این استاندارد ها صرفا نسوز بودن گاوصندوق را مشخص نمی کنند بلکه رتبه حریق گاوصندوق به کمک تست های آن ها مشخص می شود.

رتبه حریق گاوصندوق مشخص می کند که گاوصندوق شما در چه دمایی به چه مدت و برای چه اقلامی نسوز طراحی شده، اگر روی درب گاوصندوق استاندارد ksg 4500 درج شده، باید بدانید این گاوصندوق برای اقلام کاغذی نسوز است و مدت زمان مقاومت آن در دمای 926 درجه به مدت 1 یا 2 ساعت مشخص می شود. اما در لیبل  استاندارد ul درجه بندی ها کمی تخصصی تر و جامع تر است. البته بد نیست بدانید که ul یک مرکز معتبر جهانی است که از سراسر دنیا بیش از 100 مشتری در صنایع مختلف دارد و پذیرفته شده است. استاندارد ul برای هر اقلام کاغذی، دیجیتالی و مغناطیسی درجه های مختلف با زمان بندی های متفاوت ارایه کرده که هرکدام نشان دهنده درجه خاصی از نسوز بودن گاوصندوق است.